خبرگزاری کار ایران

اجرای عمومی نمایش‌های جشنواره عروسکی مبارک

مدیر اداره کل هنرهای نمایشی تاکید کرد اجرای عمومی همه نمایش‌هایی که از دیگر شهرها در جشنواره تئاتر عروسکی به صحنه می‌روند، پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایلنا، «مهدی شفیعی» با اعلام این خبر گفت: اصرار داریم همه نمایش‌هایی که در جشنواره اجرا می‌شوند، اجرای عمومی هم داشته باشند. از سال گذشته تفاهم نامه‌ای بابت فعالیت‌های تئاتر در استان‌ها منعقد کردیم و این نمایش‌ها هم در راستای همین تفاهم‌نامه اجرا خواهند شد.

وی ادامه داد: امسال هم این تفاهم‌نامه تا ده پانزده روز آینده منعقد می‌شود و یکی از بندهای آن حمایت از اجرای عمومی گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره تئاترعروسکی است.

مدیر اداره کل هنرهای نمایشی، رفتن به سمت اجراهای عمومی و پیوسته را یکی از اولویت‌های این اداره در استان‌ها دانست و گفت: در تلاش هستیم اجراهای مداومی در استان‌ها داشته باشیم تا اگر تماشاگری تصمیم گرفت به تماشای تئاتر برود، مطمئن باشد که می‌تواند در یکی از سالن‌های شهرش به تماشای تئاتر برود.

شفیعی اضافه کرد: در همین راستا با توجه به جذابیت‌هایی که تئاتر کودک و عروسکی دارد، تقاضا برای اجرای این گونه‌های نمایشی از سوی خانواده‌ها هستند و اجرای مداوم این نمایش‌ها می‌تواند مخاطبان تئاتر ما را در استان‌ها افزایش دهد.

وی درباره اجرای عمومی نمایش‌های تهرانی جشنواره تئاتر عروسکی توضیح داد: نمی‌توانم قول بدهم که حتما همه نمایش‌ها اجرای عمومی بگیرند اما قطعا هر گروهی که با تالار اجرایی توافق کرد، در مرکز هنرهای نمایشی از اجرایش حمایت مالی خواهیم کرد.

مهدی شفیعی ابراز امیدواری کرد نمایش‌های شرکت‌کننده در جشنواره کیفیت بالایی داشته باشند و با نگاه به اجرای عمومی و جلب مخاطب تولید شده باشند چون هر سالنی از چنین آثاری استقبال می‌کند و چنین نمایش‌هایی به‌راحتی می‌توانند نوبت اجرای عمومی بگیرند.

شانزدهمین جشنواره تاتر عروسکی تهران مبارک یکم تا هفتم شهریور ماه با دبیری مرضیه برومند در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۹۸۵۳۳