خبرگزاری کار ایران

علیرضا عاقل‌زاده؛ سرپرست انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس شد

علیرضا عاقل زاده جایگزین حفیظ الله رفیعی در انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس شد.

به گزارش ایلنا، جواد جباری مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت در مراسمی که صبح امروز در محل بنیاد فرهنگی روایت برگزار شد، علیرضا عاقل زاده را به عنوان سرپرست جدید انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس منصوب کرد.

در این مراسم که با حضور مدیران وکارکنان انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس همراه بود، از زحمات آقای حفیظ الله رفیعی تقدیر شد و علیرضا عاقل زاده رسما سکان هدایت انجمن را بر عهده گرفت.

در این مراسم مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت ضمن تشکر از تلاش ها و خدمات آقای رفیعی بر روند ادامه کارهای مفید گذشته و لزوم تسریع در پروژه های انجام نشده تاکید کرد و گفت: انتظار ما از مدیریت جدید ارائه تعریفی جامع، علمی و جذاب از تئاتر تراز و نمونه است و تدوین چشم انداز آینده تئاتر مقاومت و تبیین شاخص ها، ارائه الگوی صحیح، استفاده به جا از منابع مادی و غیر مادی، شفافیت و صراحت در تعامل با هنرمندان، زمینه سازی برای جلب حمایت سایر نهادها و سازمان های ذیربط، ایجاد زمینه امید بخش برای تولید بیشتر آثار، کمک و همکاری نزدیک با بسیج هنرمندان در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: باید به مقوله پژوهش در تولید نمایشنامه، اجرا، شخصیت پردازی و درام توجه جدی بشود و جهت‌گیری اصلی به سمت نمایشنامه‌های اقتباسی باشد.

از همه مهمتر تحقق برنامه‌های مصوب و سالانه است که انشاءالله با کمک، همفکری و همیاری سایر دوستان و همکاران این امر محقق شود.

در ادامه رفیعی (مدیرعامل سابق انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس) با اشاره به اینکه پس از دوران مدیریتی به فعالیت‌های هنری و پژوهشی خود ادامه خواهد داد، گفت: خدا را شاکرم که در طول مدت مدیریت برای انجمن همچون سرباز فرهنگی نظام انجام وظیفه نمودم برای دوست و همکار دیرینه‌ام جناب آقای عاقل زاده و آرزوی توفیق و سربلندی دارم و از تلاش‌های همکارانم در انجمن کمال تشکر و امتنان را دارم.

علیرضا عاقل‌زاده سرپرست جدید انجمن تئاتر بر لزوم تقویت زیرساخت‌های مناسب برای رشد و اعتلای تئاتر مقاومت تاکید کرد و گفت: تمام سعی و تلاش بنده بر این است که با ارائه برنامه‌های مدون و جامع تئاتر مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس کشور را به دوران طلائی آن برسانیم.

 در سوابق سرپرست جدید انجمن تئاتر آمده است: علیرضا عاقل زاده متولد 1343 در شیراز با مدرک کارشناسی سینما از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر. وی پیش از این در سمت‌هایی نظیر مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس و معاونت فرهنگی بنیاد روایت فتح، معاون پژوهشی سازمان بسیج هنرمندان، عضو شورای سینمایی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، تهیه‌کننده تله‌تئاتر پشت آیینه (برگزیده 9 جایزه از 11 کاندید جشنواره فیلم دفاع مقدس در سال 81) دبیری، داوری و نظارت چندین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت تهیه‌کننده، نویسنده، کارگردان و مجری طرح چندین فیلم انیمیشن و تئاتر فعالیت داشته است.

کد خبر : ۴۰۰۹۷۴