خبرگزاری کار ایران

در افتتاحیه نمایشگاه عکس‌ فیلم لانتوری مطرح شد؛

بنی‌اعتماد: حوزه هنری با تحریم فیلم‌ها حقوق سینماگران را تضییع می‌کند

رخشان بنی‌اعتماد معتقد است؛ حوزه هنری با رفتار خود حق فیلمسازان و مخاطبان سینما را ضایع می‌کند اما چون سینما حق ماست؛ ما به این وضعیت عادت نکرده‌ایم.

 به گزارش خبرنگار ایلنا؛ شب گذشته (دوشنبه 25 مرداد ماه) نمایشگاه عکس‌های فیلم سینمایی لانتوری با حضور عوامل این فیلم و جمعی از سینماگران در خانه هنرمندان افتتاح شد.

رخشان بنی‌اعتماد طی سخنانی با تمجید از فیلم سینمایی لانتوری گفت: لانتوری فیلم خوبی است و من این فیلم را بسیار دوست دارم زیرا رضا درمیشیان توانسته با یک نگاه معتدل نسبت به یک موضوع حساسیت‌برانگیز؛  آن را روایت کند و این روایت را از ابتدای فیلم تا انتهای آن حفظ کند.

وی ادامه داد: این اثر هرچند فیلمی تلخ و واقع‌گراست اما کارگردان آن نوعی برخورد متفاوت با سوژه داشته و توانسته است مظلومیت ضارب و مضروب را به شکل تو‌أمان نشان دهد.

کارگردان فیلم آی آدم‌ها افزود: کارگردان لانتوری به دور از هرگونه نگاه جانبدارانه، به قربانی و قربانی‌کننده به صورت توامان و با نگاهی معتدل نگاه کرده و به همین دلیل لانتوری فیلمی خوش‌ساخت است که حق مطلب و مضمون را ادا کرده است.

وی یکی از دلایل موفقیت فیلم لانتوری را کار تیمی دانست و افزود: گروهی که برای تولید این اثر دورهم جمع شده‌اند  مدت‌هاست که باهم کار می‌کنند و همین آشنایی موجب موفقیت آنها شده است.

کارگردان قصه‌ها افزود: لانتوری می‌تواند هشداری برای بزهکاران به حساب بیاید اما این اثرگذاری شاید برای افراد مختلف، تفاوت داشته باشد. در کل، توقع زیادی است که بخواهیم یک فیلم چنین اثرگذاری‌های عمیقی داشته باشد چراکه فرهنگ امری‌ست درونی و اثرگذاری آن نیز تدریجی و به مرور زمان شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: تا قبل از ساخت فیلم لانتوری به معضل اسیدپاشی، نگاهی این چنین دقیق و کارشناسی نینداخته بودیم و درمیشیان با این قدم متعهدانه‌اش کار مهمی انجام داده و باید گفت حالا سینما در واکنش نشان دادن به پدیده‌های شوم اجتماعی چندین گام از مسوولان و سیاست‌گذاران جلوتر است.

بنی‌اعتماد به رفتار حوزه هنری با فیلم لانتوری و سایر فیلم‌ها اشاره کرد و افزود: رفتار حوزه هنری برای اولین بار نیست که اتفاق می‌افتد به طورمثال قبلا نیز فیلم قصه‌های من را تحریم کرده بود.

وی ادامه داد: مدیران حوزه هنری می‌خواهند ما به این وضعیت و تحریم فیلم‌ها عادت کنیم اما خوشبختانه عادت نکرده‌ایم. سالن سینما، حق فیلمساز و مخاطب است و حوزه هنری دارد حق همه ما را تضییع می‌کند.

 بنی‌اعتماد افزود: علاوه بر رفتار حوزه هنری با فیلم‌ها، امروز  آگهی فیلم‌ها نیز به خوبی از تلویزیون پخش نمی‌شود و از هر لحاظ تحت فشار هستیم اما به این ناسازگاری‌ها عادت نمی‌کنیم.

کد خبر : ۴۰۱۱۲۸