خبرگزاری کار ایران

مشکلات مالی باعث شد جیپسی کینگز اصلی به ایران نیاید

پیروز ارجمند می‌گوید: به دلیل دستمزد بالای گروه، امکان قیمت‌گذاری محدود برای بلیت‌ها و ظرفیت محدود سالن‌ها، امکان حضور گروه جیپسی کینگز اصلی در دوره مدیریت من فراهم نشد.

پیروز ارجمند (مدیرکل سابق دفتر موسیقی) که در زمان مدیریتش بحث حضور گروه جیپسی کینگز در ایران مطرح شد؛ در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: در زمان مدیریت من بحث حضور گروه جیپسی کینگز اصلی مطرح شد و قرار بود که آن‌ها به ایران بیایند ولی به دلیل دستمزد بالای گروه، امکان قیمت‌گذاری محدود برای بلیت‌ها و ظرفیت محدود سالن‌ها، امکان دعوت این گروه از نظر مالی فراهم نشد.

او ادامه داد: همچنین در آن زمان امکان لغو کنسرت وجود داشت و امنیت چندانی برای تهیه‌کننده نبود تا این کنسرت را برگزار کند. بعد از آن ما با گروه gipsy kings family آشنا شدیم. این گروه نسل سوم جیپسی کینگز است و گروه جیپسی کینگز اصلی این گروه را به رسمیت پذیرفته و اجازه اجرای برخی آثار گروه را به آن‌ها داده است.

ارجمند همچنین افزود: در نهایت هم حضور این گروه در زمان مدیریت من امکان‌پذیر نشد چراکه اداره اماکن به دلیل نداشتن ویزای کار اعضا؛ اجازه اجرای کنسرت به آن‌ها نداد.

او درباره اجرای گروه gipsy kings family در تالار وحدت نیز گفت: من فکر می‌کنم این موسیقی برای تالار وحدت مناسب نبود و من هر لحظه فکر می‌کردم شاید سقف‌های تالار بریزد. متاسفانه نه مخاطب‌های این موسیقی؛ مخاطبان تالار وحدت هستند و نه شرایط سالن اجازه می‌دهد چنین کنسرت‌هایی آن‌جا برگزار شود.

ارجمند درباره برخی اجراهای بی‌کیفیت در تالار وحدت بیان کرد: در گذشته دفتر موسیقی درجه‌بندی هنری گروه‌ها را انجام می‌داد اما گویا بنیاد رودکی دیگر تحت نظارت دفتر موسیقی نیست و درجه‌بندی هنری را خودش انجام می‌دهد.  این عملکرد باعث می‌شود تاریخ چهل ساله تالار وحدت در مسیر دیگری جاری شود. 

کد خبر : ۴۰۱۲۳۲