خبرگزاری کار ایران

دارکوب «تندیسی از سراب» را منتشر می‌کند

گروه دارکوب تک‌آهنگ «تندیسی از سراب» را که اولین اثر آنها پس از آلبوم «نوکوب» است؛ به زودی منتشر می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ گروه «دارکوب» که یکی از مطرح‌ترین و با سابقه‌ترین گروه‌های موسیقی ایران است در پی اتفاقاتی که در حوزه پخش آلبوم‌های مستقل در ایران رخ می‌دهد، تصمیم دارد از این پس آثارش را به شکل مستقل و تک‌آهنگ منتشر کند. اولین گام این گروه جهت تحقق این موضوع، انتشار قطعه «تندیسی از سراب» است. «تندیسی از سراب» براساس ترانه‌ای از روزبه بمانی با صدای محمد ذاکرحسین تولید شده است.

 همایون نصیری پرکاشن، دارا دارایی گیتاربیس، مسعود همایونی گیتار الکتریک، آرش مقدم درامز و آرین ملیکیان کیبورد نوازندگان این تک آهنگ را تشکیل می دهند. ضبط این اثر توسط مازیار مرتاضیه در استودیو تِم انجام پذیرفته و همچنین کسری ابراهیمی ضبط درامز را انجام داده است. میکس و مستر هم توسط آرش پاکزاد صورت گرفته و هومن نصیری هم گرافیست این تک‌آهنگ است.

همایون نصیری سرپرست گروه «دارکوب» درباره تصمیم جدید گروه مبنی بر انتشار تک‌آهنگ‌های متعدد به جای تولید آلبوم، اعلام کرد: ما فعلا در پی آن هستیم که برای هر قطعه پروژه‌ای مستقل تعریف کنیم وسپس آن را منتشر کنیم، البته انجام این کار بدان معنا نیست که آلبوم منتشر نمی‌شود، به هر حال تصمیم ما بر این است پس از انتشار این قطعات مستقل، قطعاتی که قابلیت همنشینی در کنار هم دارند را برای ماندگار شدن خط فعالیتی «دارکوب»، در دوره‌های زمانی گوناگون به صورت  آلبوم منتشر کنیم ولی فعلا تمرکز ما بر روی انتشار تک‌آهنگ است. برای ما مهم است که مخاطب صدای ما را بشنود و این ارتباط به روز باشد.

این نوازنده پرکاشن تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تک آهنگهای «دارکوب» در سایت‌های موسیقی قابل شنیدن و دانلود است.

کد خبر : ۴۰۲۹۷۷