خبرگزاری کار ایران

آژاکس غنی‌زاده با یک بازیگر استونیایی روی صحنه می‌رود

نمایش «آژاکس و گزارش یک خودکشی» به نویسندگی و کارگردانی همایون غنی‌زاده در سالن استاد سمندریان ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «آژاکس و گزارش یک خودکشی» با حضور یک بازیگر از کشور استونی و در یک روز و دو سئانس اجرا می‌شود.

این نمایش علیرغم تک بازیگر بودن، مونولوگ نیست؛ «رایمو پاس» تک بازیگر این اجراست که با چند صدا در طول نمایش گفتگو می‌کند.

اودیسه با صدای اِگون نوتر، آگاممنون: آندروس واریک، آتنا: کولى رینومگى، تکمسا: الینا رینولد، مارتین: مارتین کٌیو و اِوِری: یاکوپ نومیک در سالن، تک بازیگر نمایش را همراهی می‌کنند.

«رایمو پاس» پیش از این در نمایش «آنتیگونه» همایون غنی‌زاده در سال 91 هم بازی کرده است.

کمپانی «رام» از کشور استونی تهیه‌کننده این نمایش است که در 50 دقیقه آماده اجرا شده است. شایا قاسم‌پور به عنوان مدیر پروژه و هومان محمد حسینی به عنوان مترجم دیگر عوامل این نمایش را شامل می‌شوند.

«آژاکس و گزارش یک خودکشی» برگرفته از نمایشنامه «آژاکس» سوفوکل است؛ یک تراژدی و درام یونانی و داستانی اساطیری که به زندگی و سرنوشت آژاکس، دومین جنگجوی توانا پس از آشیل می‌پردازد. آژاکس که صاحب جوشن آشیل نشده، خود را تحقیر شده می‌بینید و درصدد انتقام برمی‌آید...

«آژاکس و گزارش یک خودکشی» محصول مشترک ایران و استونی است که به زبان استونیایی و با ترجمه فارسی روز یکشنبه هفتم شهریور ماه در سالن استاد سمندریان ایرانشهر اجرا می‌شود.

کد خبر : ۴۰۴۰۳۲