خبرگزاری کار ایران

سرنوشت زنان و دختران در بوتیمار

«سرنوشت زنان و دختران» نوشته‌ی «آلیس مونرو» به تازگی از سوی نشر بوتیمار منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ تازه‌ترین اثر «آلیس مونرو» با نام «سرنوشت زنان و دختران» با ترجمه‌ی «مریم عروجی»،‌ از سوی نشر بوتیمار منتشر شده است. 

آلیس مونرو، نویسنده‌ی محبوب کانادایی، برنده‌ی نوبل ادبیات است. او بیش از ده مجموعه داستان منتشر کرده که از جمله‌ی آن‌ها کتاب «سرگذشت زنان و دختران» است.

این کتاب از هشت داستان کوتاه تشکیل شده است که به نوعی با یکدیگر مرتبطند. داستان‌ها معمولاً روندی آرام دارند، ولی حادثه‌هایی در زیر این سطح آرام جریان دارد که مونرو در طول داستان با ظرافت از آن رمزگشایی می‌کند و در پایان خواننده را شگفت‌زده می‌کند.

او مضامین خود را از زندگی روزمره‌ی مردم انتخاب می‌کند و نگاه ویژه‌ای به مسائل و جزئیات زندگی زنان دارد. او در کتا‌بهای اخیرش به مسائل زنان میانسال و سالمند توجه بیشتری نشان داده است.

این رمان در سال 1971 نوشته شده که توصیفی زیبا از تجربیات نوجوانی دختری به نام «دِل جُردن» است.

در فصل ششم این کتاب می‌خوانیم:

« توده‌ برف انباشته شده در خیابان اصلی به حدی بزرگ بود که راه عبور یکی از آن‌ها، مابین خیابان و پیاده‌رو، مقابل اداره‌ی پست را قطع کرده بود. عکسی از این منظره گرفته شده بود و در روزنامه‌ی جوبیلی هرالداندونس منتشر شده بود تا مردم بتوانند آن را بِبُرند و برای خویشاوندان و آشنایانی که در آب و هوایی ملایم‌تر مثل انگلستان یا استرالیا یا تونتو زندگی می‌کردند،‌ بفرستند. آجر قرمزرنگ برج ساعت اداره‌ی پست در قسمت بالای برف‌ها قرار گرفته بود و دو زن در گذرگاه طاق‌دار ایستاده بودند تا نشان دهند که هیچ کلکی در کار نیست. هر دوی این زن‌ها در اداره‌ی پست کار می‌کردند و کت پوشیده بودند، بدون آن که دکمه‌هایشان را ببندند. یکی از آ‌ن‌ها فرن داگرتی، شاگرد شبانه‌‌روزی مادرم بود. »

این کتاب در 336 صفحه و با شمارگان پانصد نسخه و با قیمت پشت جلد بیست و هشت هزار تومان، ازسوی نشر بوتیمار منتشر شده است.

کد خبر : ۴۰۴۱۰۰