خبرگزاری کار ایران

بررسی ابعاد رسانه‌­ای المپیک ریو2016 در فرهنگسرای رسانه

نشست بررسی ابعاد رسانه‌­ای المپیک ریو 2016 سه‌شنبه 9 شهریور ماه ساعت 17 در فرهنگسرای رسانه و شبکه­‌های اجتماعی برگزار می‌­شود.

به گزارش ایلنا، المپیک 2016 ریو به پایان رسید و طبق معمول رویدادهای مشابه، بسیاری از معادلات ورزشی جای خود را به اتفاقات، پدیده­‌ها و حاشیه­‌های غیرقابل پیش­‌بینی داد.

قهرمانان و نام‌آوران زیادی سقوط و نزول کردند. در مقابل، چهره­‌های جدیدی در عرصه قهرمانی معرفی شدند، که شاید به لحاظ فنی شخصیت قهرمانی نداشتند.

بررسی موشکافانه این رویداد بزرگ چه از نظر روان­شناسی و چه از منظر اقتصاد، سیاست و جامعه­‌شناسی به خوبی نشان­ دهنده آن است که المپیک به عنوان یک پدیده چند وجهی، به لحاظ هژمونیک سال­‌هاست که یک پدیده ذاتاً رسانه‌­ای است.

المپیک ریو با ناکامی­‌های بسیار ورزش کشور به پایان رسیده اما پیشاپیش همان­طوری که رسانه‌­ها برنز کیمیا علیزاده را طلا قیمت نهادند و باخت سلیمی را برد قیمت زدند­؛ باید ببینیم که پس از ندیدن توفیق تیم­‌های داوری و مهندسی، احساسات مردمی به سمت هم­‌دردی با تیم شکست­ خورده کشتی فرنگی جریان رسانه‌­ای کشور از چه سمت و سویی قربانی می­‌گیرد؟

همین نمایش‌­ها و حاشیه­‌های پر رنگ­تر از متن و جنجال برانگیز رسانه­‌ای و این ناکامی‌­ها و اتفاق‌‌های  غیرمنتظره بهانه‌­ای شد که فرهنگسرای رسانه نشستی در همین راستا و در جهت بررسی فراز و نشیب­‌های المپیک 2016 ریو برگزار کند.

بررسی ابعاد رسانه­‌ای المپیک ریو سه شنبه 9 شهریور ماه ساعت 17 با حضور مسئولین ورزشی، فعالان رسانه­‌ای و خبرنگاران در فرهنگسرای رسانه و شبکه­‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت حضور در برنامه با شماره 3-22888681و یا ارسال عدد 1 به سامانه 2000183723 اقدام کنند . به لحاظ محدودیت نشست، اولویت دعوت با زمان ثبت نام علاقه‌مندان تعیین می­‌شود.

علاقه‌مندان می‌­توانند جهت شرکت در برنامه به نشانی ابتدای خیابان پاسداران، خیابان گل‌نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا مراجعه کنند.

کد خبر : ۴۰۴۴۰۱