خبرگزاری کار ایران

عملکرد معاونت مطبوعاتی دولت یازدهم؛

از اصلاح قانون مطبوعات و تهیه پیش‌نویس سازمان نظام رسانه‌ای تا قانونمند شدن توزیع یارانه

معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با هفته دولت گزارشی از عملکرد خود در دولت یازدهم منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصلاح قانون مطبوعات، تهیه پیش نویس سازمان نظام رسانه‌ای،اجرای طرح اشتراک نشریات کشور،حمایت ویژه از نشریات حوزه های تخصصی، قانونمند شدن توزیع یارانه مطبوعات و شفاف سازی،اعطای یارانه بیمه به رسانه ها و الکترونیکی شدن فرایند را از مهمترین دستاوردهای این معاونت در دولت یازدهم برشمرد.

حمایت ویژه از نشریات حوزه های تخصصی

حسین انتظامی در تشریح فعالیت ها و اقدامات این معاونت در دولت یازدهم گفت: اجرای طرح اشتراک نشریات کشور با تسهیلات ویژه (نصف قیمت از طرف مشترک)، اجرای طرح توزیع مویرگی و رایگان نشریات در سراسر کشور بدون پرداخت هزینه ارسال از سوی نشریات با هدف افزایش مخاطبان و توزیع گسترده نشریات بین مردم در اقصی نقاط کشور،حمایت ویژه از نشریات حوزه های تخصصی مانند (قرآن و معارف، سبک زندگی ایرانی - اسلامی، ترویج زبان فارسی، ترویج علم، اقتصاد مقاومتی، خیریه و وقف، محیط زیست و... ) را از دیگر دستاوردهای این معاونت برشمرد.

قانونمند شدن توزیع یارانه مطبوعات و شفافیت در اعلام فهرست پرداختی

وی ازقانونمند شدن توزیع یارانه مطبوعات و شفافیت در اعلام فهرست پرداختی به یارانه ها با هدف نظارت همگانی و پاسخگویی به مردم و رسانه ها،اعطای یارانه بیمه به رسانه ها با هدف افزایش امنیت شغلی خبرنگاران در هر رسانه(هر رسانه ای که خبرنگاران و همکاران مطبوعاتی خود را بیمه کند، هزینه پرداختی به تامین اجتماعی را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت می کند)، تفاهم با راه آهن جمهوری اسلامی برای خرید نشریات مدنظر به صورت نیم بهاء و با هدف ارتقای فرهنگ مطالعه در سفرهای برون شهری (نصف مبلغ نشریه را وزارت متبوع پرداخت می کند)،الکترونیکی شدن فرایندهای متعدد در حوزه معاونت مطبوعاتی، از ثبت درخواست برای مجوز تا درخواست برای کارت خبرنگاری، دریافت آگهی دولتی، مجوز نمایندگی نشریات در استان ها و.. به عنوان دیگر اقدامات مهم این معاونت در دولت تدبیر و امید یاد کرد.

 معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه، آموزش حرفه ای روزنامه نگاری برای ٣١ استان کشور به صورت رایگان، انجام طرح رتبه بندی برای روزنامه ها، نشریات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری برای نخستین بار در کشور را از دیگر دستاوردهای این معاونت برشمرد.

صدور مجوز فعالیت دو هزار و  ٨٣٠مجوز نشریه و یکهزار و ٦٨٠ پایگاه خبری

وی افزود: در سه سال گذشته و با همراهی هیات نظارت بر مطبوعات مجموعا فعالیت دو هزارو ٨٣٠مجوز نشریه مجوز نشریه(روزنامه، هفته نامه، ماهنامه و...) و یکهزارو ٦٨٠ پایگاه اطلاع رسانی صادر شده است.

الکترونیکی شدن فرایندهای متعدد در حوزه معاونت مطبوعاتی

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجرایی شدن الکترونیکی فرایندهای متعدد در حوزه معاونت مطبوعاتی از ثبت درخواست برای مجوز تا درخواست برای کارت خبرنگاری، دریافت آگهی دولتی، مجوز نمایندگی نشریات در استان ها و... را از دیگر اقدامات مهم این معاونت در دولت یازدهم عنوان کرد.

 صدور بیش از ٦٠٠ کارت حرفه ای خبرنگاری

وی در ادامه از صدور بیش از ٦٠٠ کارت حرفه ای روزنامه نگاری برای متقاضیان در ٤ سطح «خبرنگار، روزنامه نگار، روزنامه نگار ارشد، روزنامه نگاره خبره» نیز خبر داد و گفت: پرونده های فراوانی نیز در دست بررسی است و این روند صدور کارت همچنان ادامه خواهد یافت.

معاون امور مطبوعاتی در ادامه اصلاح قانون مطبوعات و تهیه پیش نویس سازمان نظام رسانه ای کشور، تشکیل شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی ، تدوین قانون تبلیغات و برگزاری جشنواره های مطبوعات به صورت منطقه ای و استانی در سراسر کشور را از مهمترین اقدامات این معاونت در سه سال دولت یازدهم عنوان کرد.

کد خبر : ۴۰۵۶۳۹