خبرگزاری کار ایران

امیراحمد فلسفی:

نمایشگاه «مسند مستانگی» حرف‌های زیادی برای گفتن دارد

فلسفی معتقد است نمایشگاه «مسند مستانگی» نشان داد که ذهن خلاق استاد جواد بختیاری همواره جریان دارد و این‌بار هم نشان داد حرف‌های زیادی در حوزه خوشنویسی برای گفتن دارد.

به گزارش ایلنا، امیراحمد فلسفی؛ خوشنویس با اشاره به سابقه هنری جواد بختیاری گفت: «استاد بختیاری نیازی به تعریف ندارد زیرا بیش از 30 سال است که در عرصه خوشنویسی با نهایت قدرت و شیرینی و خلاقیت، فعالیت داشته‌اند.

وی ادامه داد: بعد از اینکه هنرمندی به مرحله‌ای می‌رسد که به اصطلاح آثارش به عرصه می‌رسد، تحولات در آثارش به صورت ذره‌ذره اتفاق می‌افتد و معمولا هم به سمت بهتر شدن پیش می‌رود. این سیر صعودی همواره در آثار استاد بختیاری مشاهده شده است؛ چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ کمی و تنوع

دارنده گواهی‌نامه استادی در گرایش خوشنویسی ضمن بیان این مطلب که روند خلق آثار هنری ایشان از گذشته گویای آن است که هنر ایشان خیلی زود و سال‌ها قبل به پختگی رسیده است، اظهار داشت: همانطور که گفتم از آن مرحله به بعد، پیشرفت‌ها ذره‌ذره اتفاق افتاده‌اند. جز این هم نمی‌شود انتظار داشت زیرا در عرصه کار کلاسیک نمی‌شود رکورد‌ها را مدام جابجا کرد، و آن تحولات ذره‌ای هم از هر هنرمندی ساخته نیست.

وی نمایشگاه «مسند مستانگی» را برگی دیگر از کارنامه درخشان بختیاری خواند و گفت: این نمایشگاه نشان داد که ذهن خلاق ایشان همواره جریان دارد و این‌بار هم نشان داد که حرف‌های زیادی در حوزه خوشنویسی برای گفتن دارد. ما هم از دیدن آثار جدید ایشان خوشحالیم و امیدواریم که در آینده نیز شاهد نمایشگاه‌های بعدی ایشان باشیم.

فلسفی افزود: این نمایشگاهِ استاد بختیاری هم مانند قبل، با سایر نمایشگاه‌هایش متفاوت بوده است؛ هم در ترکیب‌بندی و هم در استفاده از قلم‌های مختلف. و این اتفاقی نیست که هر هنرمند خوشنویسی بتواند ادعای آن را داشته باشد.

 

کد خبر : ۴۰۵۸۱۵