خبرگزاری کار ایران

رخشان بنی‌اعتماد کنفرانس زنان فیلمساز جهان را افتتاح می‌کند

دوره جدید کنفرانس پژوهشی زنان فیلمساز جهان با پیام تصویری رخشان بنی‌اعتماد در شهر مونترال کانادا افتتاح می‌شود.

 به گزارش ایلنا، این کنفرانس که  از سری کنفرانس‌های دانشگاهی "زنان فیلمساز جهان" است در دانشگاه کنکوردیای شهر مونترال امروز با  پیام تصویری رخشان بنی‌اعتماد در جمع استادان دانشگاه و پژوهشگران سینما از سراسر دنیا افتتاح می‌شود.

دوره‌های پیشین این کنفرانس در شهرهای لندن، رم و نیویورک با رویکردهای مختلف ازجمله "سینمای معاصر زنان، فیلمنامه‌‌های جهانی، مفاهیم بین‌المللی" و "سینمای جهانی زنان، تفاوت‌های فرهنگی، مفاهیم جهانی" برگزار شده بود و امسال با رویکرد "زنان، فرهنگ سینما و جهانی شدن" برگزار خواهد شد.

این کنفرانس که امروز (۲ سپتامبر) در دانشکده هنرهای تصویری دانشگاه کنکوردیا افتتاح می‌شود تا روز ۴ سپتامبر ادامه خواهد داشت و در آن برنامه‌های مختلفی برگزار خواهد شد از جمله جلسات سخنرانی همراه با پرسش و پاسخ، میزگردی با حضور فیلمسازان و مدرسان دانشگاه، برنامه‌های ویژۀ سینماتک کبک در شهر مونترال که به منظور برگزار‌ی همین کنفرانس برپا شده‌اند و همچنین بزرگداشت شانتال آکرمن.

ازجمله عناوین میزگزدهای این کنفرانس می‌توان به "جنسیت، مکان، هویت"، "سینمای کشف‌نشدۀ زنان"، "سینمای زنان در بافت ملی/بین‌المللی"، بازاندیشی درباره ستاره‌های زن سینما در قاب فعالیت‌های بین‌المللی"، "زنان مولف سینما" و "زنان، هویت و جشنواره‌های فیلم" اشاره کرد.

سمیه قاضی‌زاده، پژوهشگر و روزنامه‌نگار ایرانی که تا پیش از این در سه دورۀ این کنفرانس در شهرهای لندن، رم و نیویورک مقالاتی را در معرفی و تحلیل سینماگران زن سینمای ایران ارائه کرده بود، در این دوره با مقالۀ " مترجم دردها؛ نگاهی به فیلم‌های مستند رخشان بنی اعتماد" در این کنفرانس حضور دارد و در میزگرد "زنان مولف سینما" به ایراد  سخنرانی خواهد پرداخت.

کنفرانس زنان فیلمساز جهان، ۲-۴ سپتامبر در دانشگاه کنکوردیای شهر مونترال کانادا برگزار می‌شود.

کد خبر : ۴۰۷۱۵۵