خبرگزاری کار ایران

دعوت عمومی "ماسک‌"ها از "تهرانی‌"ها

«پ س/ د ر» نام نمایشی به کارگردانی پویا رئیسی و نویسندگی محمدمهدی احدی است که از تاریخ شنبه 20 شهریور الی 6 مهر 1395 در تماشاخانه استاد عرت الله انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ این نمایش کاملاً بدون دیالوگ بوده و از نظر سبک اجرایی متکی بر ماسکاست. بازیگران نمایش با ماسک‌های تمام سری که بر چهره دارند، اجازه‌ی ورودکلام به نمایش را نداده و زبانِ بدن، فیگور و پانتومیم را جایگزین دیالوگ و متن نوشتاری کرده‌اند. این موضوع باعث شده که نمایش «پ س/ د ر» به لحاظ شیوه و اجرا متفاوت‌تر از نمایش‌های مرسوم تماشاخانه‌های تهران باشد و تجربه‌ای جسورانه و خلاق به حساب آید.

«پ س/ د ر» روایت خانواده‌ای کاریکاتوریزه شده است که رفته رفته در زندگی روزمره با بحران‌هایی مواجه می‌شوند و این بحران‌ها در نهایت با ورود موتورسواری در قالب شرخر به اوج خود می‌رسد!

پیش‌تر  این اثر در هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران به صحنه رفته است و از چندین فستیوال بین‌المللی تئاتر نیز پذیرفته شده اما علاقه‌ی گروه اجرایی به نمایش عمومی آن در تهران بوده است.

بازیگران نمایش عبارتند از: سهیل قناعتی، مهدی مشهدی کاظمی، مصطفی قصابی، محمدمهدی احدی، طراحی بروشور و پوستر نمایش «پ س/ د ر» را مهدی نورقربانی برعهده داشته و از دیگر عوامل نمایش می‌توان به هادی عرب نرمی به عنوان طراحی و ساخت ماسک، حسین نکوئی دستیار کارگردان و هومن صالحی نوازنده و الناز قندی طراح لباس اشاره کرد.

پویا رئیسی از برگزیدگان و فعالان عرصه تئاتر دانشجویی ایران بوده و «پ س/ د ر» اولین اجرای عموم او در مقام کارگردان به حساب می‌آید. همچنین او پیش‌تر به خاطر عکاسی مجموعه تصویری که در ارتباط با نمایش «پ س/ د ر» بوده، نامزد نهایی بزرگترین رقابت عکاسی جهان (سونی) در لندن شده است.

علاقه‌مندان از 20 شهریور می‌توانند جهت تماشای نمایش به سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان آیت ا... طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، مراجعه نمایند یا از طریق سایت تیوال بلیت نمایش را با تخفیف روزهای نخست دریافت کنند.

کد خبر : ۴۰۷۲۶۸