خبرگزاری کار ایران

پیام معاون هنری ارشاد به جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیست و سومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان کشور پیام داد.

به گزارش ایلنا، علی مرادخانی در آستانه برگزاری بیست و سومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان در پیامی نوشته است:

«تاریخ هنرهای تجسمی ایران ادوار درخشانی دارد و امروز نیز ظرفیت و استعداد نسل جستجو گر و پرشور هنرجویان جوان در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی می تواند آثار ارزشمندی تولید نماید و میراث گرانقدری باقی گذارد. جوانان هنرمند در کنار توجه به هنرهای ایرانی و پیشینه خود، نگاهی نیز به جریان‌های هنری جهان و رویدادهای بین‌المللی دارند که این ویژگی زمینه رشد و تعالی هنر والای ایرانی را با زبان و بیان جهانی فراهم خواهد نمود.

تعداد دانشجویان و فارغ التحصیلان هنرهای تجسمی، نمایشگاه‌ها و نگارخانه های متعدد و متنوع و حضور هنرمندان جوان در رویداد های ملی و بین المللی بیانگر ظرفیت قابل توجه هنرهای تجسمی است که با تامین شرایط و بسترهای مناسب از سوی نهادهای فرهنگی، هنری می‌تواند هنر معاصر ایران را با مشخصه های بومی و نوآوری با رویکرد معاصر به نمایش گذارد.

استعدادیابی و نیازسنجی هنرجویان جوان از مسیر رویدادهایی مانند جشنواره های هنری انجام‌پذیر است  و جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان کشور با توجه به حضور جوانان از سراسر کشور این امکان را فراهم می‌نماید و دستاوردهای حاصل از آن می‌بایست در برنامه ریزی برای توسعه هنر ایرانی و حضور جهانی آن مورد بهره‌برداری قرار گیرد. همچنین این جشنواره بستری مناسب برای پیوند تجربه و دانش و نیز سوابق حرفه‌ای با آموخته های دانشگاهی و مراکز آموزشی در فضای کارگاهی است که در شناسایی استعداد و توانمندی هنرجویان جوان و در تعامل تعالی‌بخش با استادان قابل استفاده است.

امید است جشنواره بیست و سوم نیز در استان کردستان که تجربه میزبانی رویدادهای هنری ملی و بین المللی را دارد و خود از استعدادهای هنری فراوان برخوردار است، کماکان به شایستگی و با آثار و برکات موردانتظار برگزار گردد.

اینجانب از تلاش همکاران دفتر هنرهای تجسمی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، ستاد جشنواره و به ویژه همراهی و مشارکت هنرمندان و استادان و حضور پر شور هنرمندان جوان تشکر می‌نمایم و از خداوند متعال توفیق همگان را در مسیر خدمت به پیشرفت و تعالی هنر ایرانی ـ اسلامی و هنرهای تجسمی کشور مسألت دارم.»

بیست و سومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان کشور به دبیری رضوان صادق زاده عصر یکشنبه ۱۴ شهریورماه در سنندج افتتاح می‌شود و از روز دوشنبه کارگاه های جشنواره در رشته های نقاشی، طراحی، خوشنویسی، نگارگری، حجم، عکاسی، تصویرسازی، ارتباط تصویرسازی و کاریکاتور آغاز می شود.

بیست و سومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان کشور از سوی دفتر هنرهای تجسمی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در سنندج برگزار می شود.

کد خبر : ۴۰۷۳۲۷