خبرگزاری کار ایران

دو خبر از دو جشنواره تئاتر؛

اداره تئاتر آماده پذیرایی از پنجمین جشنواره تئاترشهر/ آغاز هفته سوم مهرواره تئاتر ماه

پنجمین جشنواره تئاتر شهر به عنوان اصلی‌ترین رویداد نمایشی شهرداری تهران با رویکرد حمایت از گروه‌های جوان تئاتری برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، پنجمین جشنواره تئاتر شهر از تاریخ 22 تا 30 شهریور ماه در تهران برگزار شده و خانه نمایش به منظور میزبانی هرچه مناسب‌تر ازاین رویداد مهیا می‌شود.

از این‌رو با پایان یافتن نمایش «هنرور»،  آغاز نمایش (دوشیزگان باغ لیمو) به کارگردانی فاطمه رادمنش که پیشتر زمان آن 14 شهریور ماه اعلام شده بود به بعد از جشنواره تئاترشهر موکول شد.

پنجمین جشنواره تئاتر شهر به دبیری شهرام کرمی از 22 تا 30 شهریورماه در تماشاخانه‌های تهران برگزار می‌شود.

آغاز هفته سوم مهرواره تئاتر ماه

هفته‌ی سوم "مهرواره تئاتر ماه" با اجرای 2 نمایش از استان‌های مازندران و خراسان رضوی از روز دوشنبه (15 شهریور) کار خود را پی می‌گیرد.

هفته‌ی سوم از دومین "مهرواره‌ تئاتر ماه" (رپرتوآر تئاتر مراکز استانی حوزه هنری) با اجرای 2 نمایش از استان‌های مازندران و خراسان رضوی در تماشاخانه‌های "ماه" و "مهر" از روز دوشنبه دنبال می‌شود.

بنا بر اعلام برنامه‌های این رپرتوآر، نمایش "گِل خون" به نویسندگی و کارگردانی مهیار هزارجریبی از استان مازندران از روز دوشنبه- 15 شهریورماه، ساعت 18- در تماشاخانه‌ی ماه حوزه هنری به صحنه می‌رود. این نمایش که مضمونی عاشورایی دارد حماسه‌ی کربلا را از زوایه نگاه تازه‌تری روایت می‌کند.

همچنین نمایش "میدان مقاومت" به نویسندگی علی موسویان و کارگردانی محمد جهان‌پا از استان خراسان رضوی نیز از روز دوشنبه- 8 شهریورماه، ساعت 19:30- در تماشاخانه‌ی مهر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. در خلاصه داستان این نمایش آمده: ایوب سفری را آغاز می‌کند. در مسیر سفر، شاهد واقعیت‌هایی است که نمایانگر حکمت امروز و لحظه‌ی سفر است!

هر دو نمایش مورد اشاره، تا روز 19 شهریورماه در تماشاخانه‌های حوزه هنری پذیرای تماشاگران خواهند بود.

در دو هفته‌ی اول "مهرواره‌ تئاتر ماه"، نمایش‌های "کاست محزون" به کارگردانی مسلم سلیمانیان از استان چهارمحال و بختیاری، "اینجا خونه منه" به کارگردانی احسان جانمی از اصفهان، "دیلان" به کارگردانی ندا قربانیان از استان البرز و "مثل یه گوله برف کوچیک" با کارگردانی مهرداد هنرمند از استان گیلان با استقبال مخاطبان به صحنه رفتند.

از نمایش‌های "مهرواره تئاتر ماه" هنرمندانی چون اصغر همت، دکتر قطب‌الدین صادقی، دکتر محمدرضا خاکی، دکتر رحمت امینی، هادی مرزبان، دکتر مرتضی کاظمی، پرویز تاییدی، داریوش اسدزاده، رضا صابری، بهزاد خداویسی، بهزاد فراهانی، مسعود فروتن، رضا فیاضی، جواد انصافی، صمد چینی‌فروشان، مصطفی محمودی، بهزاد صدیقی، مجید قناد، فرهاد بشارتی، ساغر عزیزی، جلیل فرجاد، کامران رسول‌زاده، نوشین تبریزی، فریبا شاهسون، فرج‌اله گلسفیدی، فرزان بهنام و... دیدن کردند.

دومین "مهرواره‌ تئاتر ماه" با اجرای 9 اثر نمایشی از برگزیدگان تولیدات مراکز استانی حوزه هنری، از 31مرداد تا 16مهرماه 95 به دبیری توحید معصومی در تماشاخانه‌های "مهر" و "ماه" برگزار می‌شود.

کد خبر : ۴۰۷۳۵۰