خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

علی جنتی: ۱۱ سال است کنسرتی در مشهد برگزار نمی‌شود/ما هم نمی‌توانیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عقب‌نشینی در مورد کنسرت‌ها نبوده و وزارت ارشاد هم به لزوم اجرای قانون در تمام استان‌های کشور تاکید دارد اما لغو کنسرت در خراسان رضوی هم مربوط به این چند سال اخیر نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جنتی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) عصر امروز (شنبه سیزدهم شهریور) در حاشیه همایش تبیین دست آوردهای فرهنگی دولت یازدهم در جمع خبرنگاران درباره چرایی برگزاری تنها یک جلسه از سوی شورای نظارت بر ضوابط نشر گفت: جلسات شورای نظارت بر ضوابط نشر در سال جاری قطعا بیش از یک جلسه بوده است. تعداد دقیق این جلسات را در حال حاضر نمی‌توانم قطعی بگویم ولی شورای مذکور به صورت منظم جلسات خود را برگزار می‌کند و آمار و اطلاعات دقیق‌تر در اینباره را می‌توانید از معاون فرهنگی آقای صالحی بپرسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به چرایی عقب‌نشینی در موضوع کنسرت‌ها علی‌رغم حمایت روشن رئیس جمهور بیان کرد: عقب‌نشینی در مورد کنسرت‌ها نبوده و وزارت ارشاد هم به لزوم اجرای قانون در تمام استان‌های کشور تاکید دارد. عدم برگزاری کنسرت در مشهد و خراسان رضوی نیز مربوط به همین چند سال اخیر نیست و نزدیک به ۱۱ سال است که در این شهر کنسرتی برگزار نمی‌شود.

وی در ادامه در واکنش به این انتقاد که با اتکا به حمایت رئیس جمهوری می‌توانستید تغییری در این شرایط به وجود آورید؛ گفت: نمی‌توانیم. اگر امکانش را داشتیم تغییرات را ایجاد می‌کردیم.

جنتی درباره احتمال دریافت مجوز نمایش ۵۰ کیلو آلبالو در نمایش خانگی نیز یادآور شد: بله این احتمال وجود دارد که فیلم ۵۰ کیلو آلبالو به شبکه نمایش خانگی نیز بیاید. صدور مجوز برای این فیلم باید در شورای نمایش صادر شود، همانطور که مجوز اکران در سینما را نیر از همین طریق دریافت کرده بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی درباره سرانجام پرونده شکایت عوامل فیلم رستاخیز از وزارت ارشاد و درخواست غرامت از سوی این فیلم نیز گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکلی برای اکران این فیلم ندارد و با انجام اصلاحیه‌هایی که اعلام شده رستاخیز می‌تواند اکران شود. منتها دوستان دست‌اندرکار فیلم رستاخیز نه تنها برای اصلاحات همکاری نمی‌کنند بلکه شکایت نیز کرده‌اند. در شکایت هم بحثی از غرامت ۴۰ میلیون تومانی نیست، اصولا عوامل فیلم رستاخیز برای دریافت مجوز گفته بودند که اجازه تمام مراجع تقلید را گرفته‌اند اما بعدا مشخص شد که اینگونه نبوده و در مواردی حتی ۱۴، ۱۵ ایراد از این فیلم گرفته شد.

وی ادامه داد: ۵۷ درصد از بودجه این فیلم با مشارکت خیّرینی تامین شده که اصلا دنبال برگشت پولشان نیستند.

جنتی در پایان تاکید کرد: علاوه بر افزایش کالاهای فرهنگی هنری مثل سینما، تجسمی و... به وضعیت معیشت هنرمندانی که بعضا گاهی با مشکل درمانی مواجه بودند نیر اقدام کرده‌ایم. 

کد خبر : ۴۰۷۵۳۹