خبرگزاری کار ایران

کمال تبریزی اعلام کرد:

اختصاص یک تندیس مستقلِ انیمیشن در جشن سال آینده خانه‌سینما

کمال تبریزی اعلام کرد که در جشن سال آینده‌ خانه‌ی سینما یک تندیس مستقل برای فیلم انیمیشن درنظر گرفته خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، کمال تبریزی دبیر هجدهمین جشن سینمای ایران با اعلام این مطلب افزود: امیدوارم به جایی برسیم که بگوییم «جشن سینمای انیمیشن ایران» و با فیلم‌های بلند و دست‌ِ پر بیاییم. سال گذشته فیلم انیمیشنی داشتیم که توانست در چرخه‌ی اکران قرار بگیرد و مخاطبان زیادی جذب کند. دست‌اندرکاران انیمیشن هم باید به فیلم بلند فکر کنند چون ثابت شده که این ظرفیت وجود دارد. 

وی که در هشتمین جشن انیمشین سینمای ایران سخن می‌گفت، افزود: سازندگان انیمیشن هم می‌توانند جشن خودشان را برگزار کنند و تندیس خاص خود را هم داشته باشند. جوانان تازه‌نفس می‌توانند کاری کنند که سینمای انیمیشن رشد کند و با فیلم‌های زنده برابری و رقابت کند.

روانبخش صادقی، رئیس انجمن بین‌المللی فیلمسازان انیمیشن نیز گفت: کمبود تجهیزات، کمبود فعالیت بخش خصوصی، عدم هماهنگی میان سرمایه‌گذاران بخش انیمیشن و عدم شکل‌گیری بخش خصوصی بزرگ  ازجمله نقاط ضعف  انیمیشن ایران است.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌هایی برای گنجاندن انیمیشن در برنامه‌ی ششم توسعه صورت گرفته است، افزود: دولت، نظام صنفی و مخاطب سه ضلع یک مثلثند که هرسه مهم‌اند و نباید فراموش شوند. در بازار داخلی هنوز کار زیادی برای جذب مخاطب انجام نشده و به بازار جهانی و منطقه‌ای هم که می‌توانند جزئی از مخاطبان ما باشند؛ هم چندان دست پیدا نکرده‌ایم.

اجرای هشتمین جشن انیمیشن سینمای ایران را بهرام عظیمی برعهده داشت.

کد خبر : ۴۰۷۵۷۶