خبرگزاری کار ایران

کاهش بدون توجیه سالن‌های "لانتوری" همزمان با پنج میلیاردی شدن

«لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان درحالیکه با رسیدن به مجموع فروش ۵ میلیارد تومان همچنان فروش بالایی دارد، با کاهش سالن‌هایش مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار، ایلنا؛ فیلم رضا درمیشیان از ابتدا با تحریم حوزه هنری روبرو شد. باتوجه به تحریم فیلم لانتوری توسط حوزه هنری، هیچیک از سینماهای تحت پوشش حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی این فیلم را نمایش نمی‌دهند.

نمایش شهرستان‌های لانتوری در شهرستان‌ها نیز تنها در سینماهای خصوصی امکان‌پذیر است. این در شرایطی‌ست که در  پانزده شهرستان تنها سینماهای حوزه هنری دایر است و این شهرستان‌ها سینمای خصوصی ندارند.

زنجان، ساری، کاشان، ارومیه، آمل، بروجرد، خرم‌آباد، سبزوار، شهرکرد، گنبد و ملایر ازجمله شهرهایی هستند که به دستور حوزه هنری لانتوری هیچ وقت در آنها نمایش داده نخواهد شد و ساکنان این شهرها از تماشای این فیلم محروم خواهند بود.

در تهران هم سینماهای آزادی، سپیده، بهمن، شاهد، پیام، فردوسی از تحریم کنندگان لانتوری هستند.

با وجود تحریم سراسری حوزه هنری فیلم ((لانتوری)) در دیگر سالن‌های نمایش  فروش بالایی داشت و روز گذشته با پشت سر گذاشتن فیلم «زاپاس»  به رتبه ششم  جدول  فروش سال ٩٥ رسید.

در این شرایط و در حالی که «لانتوری» با متوسط فروش هفتگی یک میلیارد تومان به اکرانش ادامه می‌داد از روز چهارشنبه به دلایل نامشخص سالن‌های این فیلم کم شده و پخش کننده و دیگر مراکز تصمیم گیری هیچ توضیحی در مورد این اتفاق نداده‌اند.

سینماهای فرهنگ، موزه سینما، قدس و عصر جدید با وجود فروش بالای ((لانتوری)) نمایش این فیلم را متوقف کرده‌اند و پردیس‌های سینمایی ((لانتوری)) را از سالن اصلی به سالن‌های کوچک برده‌اند.

کاهش سالنهای «لانتوری» در شرایطی است که فیلم همچنان در سرگروهش به اکران ادامه می‌دهد و هیچ گونه افت فروشی نداشته و به نظر می‌رسد تصمیمات دیگری باعث کاهش سالن‌های فیلم رضا درمیشیان شده است.

کد خبر : ۴۰۷۸۸۶