خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان دارالقرآن الکریم:

فروشگاه­‌های زنجیره‌ای جز کالای فرهنگی، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد می­‌فروشند

مهدی قره‌شیخلو با تاکید بر ضرورت عرضه کالاهای فرهنگی درفروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور گفت: متاسفانه در این فروشگاه‌ها جز کالای فرهنگی، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می­‌شود.

به گزارش ایلنا، مهدی قره­‌شیخلو، رییس سازمان دارالقرآن الکریم و قاری ممتاز بین‌‌المللی کشور در جلسه هم­‌اندیشی «کتابشهر: یک دهه تجربه ماندگار کتابفروشی» که با حضور کارگزاران کتابشهر ایران در تالار اجتماعات سازمان دارالقرآن برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های خوب فروشگاه­‌های کتابشهر ایران  برای عرضه محصولات فرهنگی گفت: سازمان دارالقرآن هزاران جلد قرآن در چاپ­‌های مختلف منتشر کرده است که برای توزیع این قرآن­‌ها نیازمند شبکه توزیع استاندارد هستیم.

وی افزود: وقتی به فروشگاه­‌های زنجیره­‌ای مراجعه می­‌کنیم، می­‌بینیم مثل آن ضرب المثل مشهور «از شیر مرغ تا جان آدمیزاد» می­‌فروشند اما از کالای فرهنگی، کتاب و قرآن در این مراکز تجاری خبری نیست، شاید استدلالشان هم این است که کالای فرهنگی سودآوری ندارد این درحالیست که محصولات فرهنگی خوب و فاخری دارند.

قره شیخلو، فروشگاه­‌های زنجیره­ای کتابشهر ایران امروز به مجموعه بزرگ فروشگاهی در کشور تبدیل شده که سازمان دارالقرآن می­‌تواند برای توزیع بیش از نیم میلیون قرآن خود از ظرفیت­‌های خوب مجموعه کتابشهر استفاده کند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات سازمان دارالقرآن در تهران و سایر شهرستان­‌ها، توزیع است، تصریح کرد: ما هم اکنون کتاب­‌های معرفتی خوبی داریم اما نظام توزیع محصولات فرهنگی کشور دچار مشکل است.

رییس سازمان دارالقرآن با اشاره به ورود این سازمان به عرصه توزیع محصولات قرآنی ادامه داد: ما هم‌اکنون در مجموعه دارالقرآن دو نگاه توآمان را دنبال می کنیم، هم نگاه تولیدی داریم و هم نگاه توزیعی، در بخش تولیدی شاهد تولید صدها محصول قرآنی هستیم اما نظام توزیع  ما هنوز آن کیفیت لازم را ندارد.

قره شیخلو افزود: بخش انتشارات سازمان دارالقرآن امروز با حضور آقای افراش که سال‌هاست تجربه حضور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند، فعال­‌تر از همیشه است و یک حسنی که انتشارات مجموعه دارالقرآن دارد که شاید سایر انتشارات نداشته باشند این است که محتوای تولیدی ما در کلاس‌ها و کارگاه­‌های آموزشی که به‌صورت مستمر و منظم با حضور استادان فن، مدیران و شهروندان علاقمند در این سازمان برگزار می­‌شود، در این کلاس‌ها تدریس می‌شود.

این قاری ممتاز بین­‌المللی، در پایان با تاکید مجدد بر استفاده از ظرفیت­‌های خوب کتابشهر برای توزیع محصولات قرآنی خطاب به مدیران فروشگاه­های کتابشهر اظهار داشت: عزم ما کمک به کتابشهر و استفاده از فضا و امکانات این مجموعه برای عرضه محصولات قرآنی است. این تعامل کمک می­‌کند تا مردم به سهولت به آثار قرآنی دسترسی داشته باشند.

کد خبر : ۴۰۸۱۴۶