خبرگزاری کار ایران

مطالعه زمان و زبان از خلال روایت برای مخاطب؛

«تایمینگ» در «پندار» روی صحنه می‌رود

نمایش «تایمینگ» نوشته و کار سیاوش حیدری با تاکید بر عنصر زبان در نمایش روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایلنا، نمایش «تایمینگ» که پیش از این با نام «من جای دیگری‌ام با من از جای دیگری حرف بزن» در جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر اجرا شده بود در تماشاخانه پندار و با بازی مریم حیدری روی صحنه می‌رود.

سیاوش حیدری درباره این نمایش گفت: تایمینگ مونولوگی است که در آن زمان و زبان از خلال روایت برای مخاطب مطالعه می‌شود.

او ادامه داد: در تایمینگ زمان می‌گذرد و شخصیت‌های مختلف در تقاطع‌های زمانی مختلف یکدیگر را و آنچه را زمان بر سر آن ها آورده برای یک دیگر روایت می‌کنند.

این نویسنده و کارگردان تئاتر در جدیدترین اثر خود بر عنصر زبان در نمایش تاکید ویژه‌ای دارد و سعی در برجسته کردن این عنصر نمایشی داشته است.

حیدری گفت: سعی دارم در این نمایش مخاطب را از خلال زبان به تجربه ای دیداری - شنیداری دعوت کنم.

در این اجرا بهنود بهلولی به عنوان مشاور و طراح صحنه سیاوش حیدری را همراهی می‌کند و امیرحسین ناظم‌زاده موسیقی کار را به عهده دارد. سینا همای، احسان بداخشان، نوا ذاکری و علیرضا بخشی استوار از دیگر عوامل این نمایش هستند.

سیاوش حیدری پیش از این دو نمایش اینرسی و هانتد را نویسندگی و کارگردانی کرده و برخی نمایشنامه‌هایش چون «چشم در برابر چشم»، «شینیون» و «صفر» نیز روی صحنه رفته است.

این مونولوگ که پیش‌تر با نام «من جای دیگری‌ام. با من از جای دیگری حرف بزن» موفق به دریافت تندیس و اثر برگزیده هفتمین جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر شد، از تاریخ بیست و شش شهریورماه همه روزه به غیر از شنبه‌ها در تماشاخانه پندار واقع در خیابان انقلاب، خیابان نجات الهی (ویلا)، بالاتر از خیابان فلاح پور پلاک 69 ساعت 20:30 اجرا می‌شود.

کد خبر : ۴۰۸۸۷۰