خبرگزاری کار ایران

دکلمه بهزاد فراهانی برای «پرگار»

آلبوم موسیقی «پرگار» در ژانر موسیقی تلفیقی منتشر می‌شود.

به گزارش ایلنا، «پرگار» با آهنگسازی و خوانندگی اشکان ماهری و تنظیم صدرالدین طاهری، آرش سعیدی و اشکان ماهری شامل ۹ قطعه است و هشت غزل از حافظ شیراز و یک شعر نو از احمد شاملو در این اثر شنیده می‌شود. بهزاد فراهانی نیز در این آلبوم دکلمه کرده است.

 نوازندگانی مانند صدرالدین طاهری، آرش سعیدی، عمید بنکدار، بابک صفرنژاد، اشکان موسوی و رامین دررودی نیز در این اثر همکاری داشته‌اند.

فرم و فضای این اثر در ژانر موسیقی تلفیقی قرار می‌گیرد و خواننده‌محور است. همچنین برای خلق این آلبوم از سازهای ایرانی و غربی استفاده شده است. ملودی‌های این آلبوم روی غزل‌های حافظ با مضامینی اخلاقی - اجتماعی ساخته شده است.

اشکان ماهری کارشناس ارشد محیط زیست و فعال حوزه محیط زیست است. او فعالیت موسیقایی خود را در کودکی نزد مهیار فیروزبخت با ساز ضرب آغاز کرد و در نوجوانی نزد فرزاد دانشمند و نوریک میساکیان دوره کوتاهی به یادگیری گیتار پرداخت. او در کارنامه خود، خوانندگی، آهنگسازی و تنظیم قطعات مختلفی را برای خود و خوانندگان و گروه‌های دیگر دارد. ماهری تا کنون برای بیش از ۱۰ نمایش‌نامه و چند فیلم کوتاه نیز موسیقی ساخته و اجرا کرده است.

آلبوم موسیقی «پرگار» ۲۰ شهریورماه در سراسر کشور منتشر می‌شود. در همین روز، این آلبوم با حضور خالقان اثر و هنرمندان موسیقی تئاتر و سینما و علاقه‌مندان، در شهر کتاب فرشته از ساعت ۱۸ تا ۲۰ رونمایی می‌شود.

کد خبر : ۴۰۸۸۸۲