خبرگزاری کار ایران

"خروش" منتشر شد

مراسم رونمایی و جشن امضای آلبوم «خروش» تازه‌ترین اثر مجید درخشانی جمعه ۱۹ شهریور در محل شهر کتاب ابن سینا برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، جشن امضای آلبوم «خروش» تازه‌ترین اثر مجید درخشانی با صدای مجتبی عسگری و به تهیه‌کنندگی مجید پازوکی ساعت ۱۵ روز جمعه ۱۹ شهریور در محل شهر کتاب ابن سینا برگزار می‌شود.

تصنیف «سوختن» با شعر هوشنگ ابتهاج، ساز و آواز با شعر هوشنگ ابتهاج، تصنیف «مست شب رو» با شعر مهرداد اوستا و حمید حاجی‌زاده، ساز و آواز با شعر هوشنگ ابتهاج، تصنیف «آیینه‌ام» با شعر علیرضا بدیع، ساز و آواز مثنوی با شعر مولوی، «خروش»، دونوازی یسنای و تار و تصنیف «ناپیدا» با شعر عطار نیشابوری تعدادی از قطعات آلبوم «خروش» که مجموعه‌ای از ارکستر زهی و سازهای سنتی ایرانی را تشکیل می دهند.

جواد بطحایی با ساز سنتور، مجید درخشانی با ساز سه‌تار و شاهو عندلیبی با ساز نی همنوازان آواز را برعهده دارند این در حالی است که مجید درخشانی نوازنده تار، ارسلان کامکار نوازنده ویلون، نسترن هاشمی نوازنده سنتور، علی جعفری نوازنده ویولن، بهروز بیگی نوازنده یسنای، میثم مروستی نوازنده ویلون، پدرام فریوسفی نوازنده ویولن، کریم قربانی نوازنده ویلنسل، آتنا اشتیاقی نوازنده ویولون سل، علیرضا خورشیدفر نوازنده کنتر باس، جمشید صفرزاده نوازنده سنتور، شاهو عندلیبی نوازنده نی و دف، امین گلستانی نوازنده عود، مهرداد ناصحی نوازنده کمانچه، علیرضا دریایی نوازنده کمانچه و ویلن و آلتو، حمید قنبری نوازنده تنبک، شهریار نظری نوازنده دف و آروین رئوفی دف دیگر هنرمندان آلبوم را تشکیل می دهند.

صدابرداری و ترکیب صدای آلبوم «خروش» توسط علیرضا نکوعدل تک در استودیو صدای «آفتاب عالمتاب» انجام شده و کالیگرافی و گرافیک آن را نیز بر عهده سپهر سعیدی بوده است.

مجید پازوکی تهیه‌کننده آلبوم «خروش» در بروشور این آلبوم نوشته است: «آلبوم «خروش» مجموعه‌ای از تصانیف به آهنگسازی و تنطیم مجید درخشانی چهره ارزشمند و مطرح موسیقی ایرانی را دربرگرفته است. که طی سالهای اخیر ساخته شده و با صدای یکی از پرورش یافتگان مکتب آوازی استاد محمد رضا شجریان هنرمندی جوان و مستعد آقای مجتبی عسگری اجرا گردیده است. از ویژگی‌های آن، حال و هوای متفاوت تصانیفی است که یادآور بخشی از آثار نزدیک به موسیقی برنامه گلهای رادیو ایران تا آثار دهه پنجاه و موسیقی سالیان اخیر می‌باشد. در بخش آوازی ضمن تغییر گام ها و نوعی مرکب خوانی مشاهده می‌گردد که خواننده با مهارت و دقت خاص به بیان شیوه آوازی استاد خود نایل آمده است. ضمن اینکه هنر آوازخوانی که رکن اصلی موسیقی ایران است و در سالهای اخیر حضوری کمرنگ در اجرای صحنه‌ای و آلبوم‌ها داشته در این اثر، همپای تصنیف خوانی از اهمیت خاص خود برخوردار بوده است. معرفی ساز یسنای که توسط هنرمند جوان آقای بهروزبیگی ابداع و مورد تأیید اساتید فن قرار گرفته است؛ از دیگر مشخصات این مجموعه است.»

آلبوم صوتی و تصویری «خروش» به آهنگسازی مجید درخشانی، خوانندگی مجتبی عسگری و تهیه کنندگی مجید پازوکی و تقدیم اثر به محمدرضا شجریان ساعت ۱۵ تا ۱۷ بعدازظهر روز جمعه ۱۹ شهریور ماه جاری با حضور تعدادی از هنرمندان سرشناس موسیقی، سینما و تئاتر در محل شهر کتاب ابن سینا واقع در شهرک قدس، خیابان ایران زمین، جنب فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود.

کد خبر : ۴۰۸۹۵۵