خبرگزاری کار ایران

جنتی در جشن روز ملی سینما:

اجازه دخالت در شورای پروانه ساخت و نمایش را به هیچ گروهی نمی‌دهیم/ دیوار بی‌اعتمادی بین هنرمندان و دولتمردان برداشته شده

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ امروز سینماگران پای پرچم مقابله با تهاجم فرهنگی ایستاده‌اند و مردم به جای دیدن فیلم‌های هالیودی به تماشای لانتوری، فروشنده وایستاده در غبار می‌نشینند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جنتی طی سخنانی در مراسم جشن ملی روز سینما با تبریک این روز گفت:‌ ما در حوزه فرهنگ و هنر رشد زیادی کردیم اما قدم‌های بزرگی باقی مانده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تحریم‌های سال‌های گذشته کشور اظهار کرد: بسیاری از کشورهای منطقه می‌خواستند تا وضعیت ما شبیه عراق شود و تبدیل به نفت در برابر غذا شویم. امروز کشورهای منطقه با کینه و حسادت به ما نگاه می کنند و ما باید قدردان کسانی باشیم که با خون خود امنیت را بر قرار کرد‌ه‌اند.

وی ادامه داد:‌ موج مهاجرت، ناامنی و دلسردی امروز بعد از رفع تحریم‌ها تبدیل به امید و زندگی شده است. در عرصه هنر دیوار بی‌اعتمادی بین هنرمندان و دولت مردان برداشته شده است و بعد از مدت‌های زیاد، وحدت و همدلی بین اهالی سینما و هنر دوباره برقرار شده است.

جنتی با بیان اینکه امروز مدیران سینمایی از خود سینماگران هستند، به استقبال خوب مردم از فیلم‌های سینمایی اشاره کرد و گفت: در شش ماهه اول امسال فروش فیلم‌ها از ۱۰۰میلیارد تومان فراتر رفته است و به زودی نیز مشکل زیرساخت‌ها حل می‌شود.

وزیر ارشاد خطاب به نمایندگان مجلس و قوه قضاییه گفت: امروز سینماگران پای پرچم مقابله با تهاجم فرهنگی ایستاده اند و مردم به جای دیدن فیلم‌های هالیودی به تماشای لانتوری، فروشنده وایستاده در غبار می‌نشینند.

جنتی با تاکید بر اینکه به هیچ فرد و گروهی اجازه دخالت در شورای پروانه ساخت و نمایش را نمی‌دهیم، اظهار کرد:  از همه هنرمندان و کسانی که مجوز دارند کاملا دفاع می کنیم و من دست همه سینماگران متعهد را می‌بوسم.

کد خبر : ۴۱۰۰۳۹