خبرگزاری کار ایران

معرفی اجراهای روز نخست جشنواره تئاترشهر

همزمان با روز نخست جشنواره، دوشنبه ۲۲ شهریور سالن‌های نمایشی میزبان آثار مختلف بخش صحنه‌ای، کودک ونوجوان، خیابانی، بخش ویژه و تئاترشورایی است.

به گزارش ایلنا، در بخش صحنه‌ای، نمایش «فصل بهار نارنج» نوشته محمود ناظری به کارگردانی غلامرضا عربی ساعت ۱۹:۳۰ در سالن اصلی تالارمحراب به مدت ۵۰ دقیقه اجرا می‌شود. این کار در بخش (توان‌یابان) حضور دارد.

سالن اصلی و سالن کوچک تالار مولوی به ترتیب میزبان دو نمایش «آرامگاه خانوادگی» و «زنگ زدگی» است.

نمایش «آرامگاه خانوادگی» کاری از سوسن رحیمی در دو نوبت ۱۵ و ۱۷ به مدت ۸۰ دقیقه میزبان مخاطبان می‌شود و «زنگ زدگی» نوشته مجتبی واشیان به کارگردانی زهرا حامی‌خواه در دو نوبت ۱۸ و ۱۹:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه اجرا خواهد شد.

همچنین در بخش کودک و نوجوان، فرهنگسرای خاوران ساعت ۱۷ و ۱۹ در سالن مطهری میزبان نمایش «اگر پدرم رو دیدی» نوشته شیرین اسحاقی به کارگردانی اکبر قهرمانی است که به مدت ۴۰ دقیقه به صحنه می‌رود. در سالن فرهنگ نیز نمایش «ماجرای آقا ماهه و خورشید خانم» نوشته محمدحسین دادش‌نیا به کارگردانی حسین بلبل‌آبادی در دو نوبت ۱۸ و ۱۹:۳۰ به مدت ۵۰ دقیقه اجرا می‌شود.

خانه فرهنگ فدک دو دو نوبت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ نمایش «به دنبال آرش» کاری از سیروس سپهری را در مدت ۴۵ دقیقه به نمایش می‌گذارد.

در بخش خیابانی فرهنگسرای سرو ساعت ۱۷ تا ۱۹ میزبان دو نمایش «خم بازی» کاری از افشین قاسمی و «به خاطر یک مشت زباله» کاری از مهرام وزیری است.

در فرهنگسرای شفق نیز دو نمایش «لیلی و مجنون در دادگاه طلاق» کاری از حامد نظامی و «چهارگوشه» کاری از هادی عطایی و زهره فضلی اجرا دارد.

در بخش ویژه، فرهنگسرای سرو در دو نوبت ۱۶ و ۱۹:۳۰ به ترتیب میزبان نمایش «کافه‌ای به کام تو» و «باغ هفت نت» کاری از شاهین کهن است.

گروه تئاتر شورایی تهران نیز «فقط بیست» را در بخش تئاتر شورایی در فرهنگسرای ارسباران ساعت ۱۸:۳۰ و ۲۰ اجرا می‌کند.

پنجمین جشنواره تئاترشهر تا دوشنبه ۲۹ شهریور ادامه دارد.

کد خبر : ۴۱۰۱۰۹