خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه «بهشت گمشده: ایران از آسمان» از نگاه عکاس سوئیسی

نمایشگاه گئورگ ژرستر عکاس صاحب‌نام و هنرمند برجسته سوئیسی که یکی از پیشروان عکاسی هوایی جهان به‌شمار می‌رود، ۲۶ شهریورماه در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا، جورج گئورگ ژرستر  اروپایی ۴۰ سال پیش و در سال ۱۳۵۵ در سفری پرمخاطره زیبایی‌های ایران را از آسمان با دوربین عکاسی ثبت کرد و بعد از گذشت ۴ دهه با حضور در تهران عکس‌هایش را در گالری فرهنگسرای نیاوران در معرض دید عموم قرار می دهد.

در این نمایشگاه که با مشارکت بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران با عنوان «ایران از چشم‌های هما» برگزار می‌شود، تعداد ۱۳۰ عکس کم‌نظیر به نمایش گذاشته خواهد شد.

ژرستر که به همراه ۲ تن از شاگردانش برای حضور در این نمایشگاه به تهران سفر کرده در این خصوص گفت: بعد از ۴۰ سال که به ایران آمده‌ام باید بگویم همه چیز تغییر کرده است، این را زمانی متوجه شدم که در هواپیما وارد آسمان ایران شدیم و هزاران کیلومتر در آسمان پرواز کردیم تا به تهران برسیم. ایران برای من همیشه خاطره‌انگیز است و این سرزمین زیبا را به خوبی می‌شناسم. با گذشت ۴۰ سال به اینجا آمده‌ام تا تصاویر به‌جا مانده از آن سالها را به نمایش بگذارم و باید بگویم این آثار هدیه‌ای است از جانب من به همه ملت ایران.

گفتنی است گئورگ ژرستر عکاس سوئیسی پیش از این و در سال ۲۰۱۱ عکس‌های خودش از ایران را در نمایشگاهی با نام «بهشت گمشده: ایران از آسمان» در لندن به نمایش گذاشت.

افتتاحیه نمایشگاه ایران از چشم‌های هما عصر روز جمعه ۲۶ شهریور ساعت ۱۷ با حضور هنرمندان، جمعی از مقامات سفارتخانه‌های اروپایی مستقر در تهران و اهالی رسانه در فرهنگسرای نیاوران گشایش خواهد یافت و تا ۱۰ مهر میزبان علاقمندان خواهد بود.

کد خبر : ۴۱۰۴۸۵