خبرگزاری کار ایران

انتقادات تند احمدرضا درویش از وضعیت سینمای ایران

احمدرضا درویش معتقد است که سینمای ایران شبیه یک نهال است نه یک درخت تنومند!

 به گزارش خبرنگار ایلنا، احمدرضا درویش (کارگردان فیلم رستاخیز) شب گذشته؛ سه‌شنبه 23 شهریور؛ در نخستین روز از برگزاری جشنواره فیلم چهل چراغ گفت: ادعای سینمای ملی وقتی هزارو صد شهر سالن سینما ندارند و چهل میلیون نفر از داشتن سینما محروم هستند, درست نیست و ما سینمای ملی نیستیم.

وی با طرح این پرسش که ریشه درخت سینما ایران چیست، ادامه داد: با نگاهی واقعی به آثار خودم و هم دوستان سینمایی به این نتیجه می‌رسم که شاید در عرصه‌های دیگر همچون شعر، ادبیات و علم ریشه داریم و درختی کهنسال هستیم اما سینمای ایران یک درخت تنومند نیست بله یک نهال است و ایران صاحب صنعت سینما نیست.

کارگردان رستاخیز با اشاره به اینکه باید به سینما به صورت واقعی نگاه کرد, گفت: آیا سینمای امروز ایران دربرگیرنده همه ایرانیان است و هر ایرانی می‌تواند حداقل در یک اثر سینمایی بخشی از خودش را ببیند.

احمدرضا درویش با انتقاد از عدم حضور سینمای ایران در دیگر کشورهای همسایه ایران گفت: آیا بازی بازیگران ما در پاکستان و مزار شریف دیده می‌شود؟ سینما این کشورها در تسخیر بالیوود و جکی جان است و نمی‌توان گفت که سینمای ملی داریم و چرا راه دور برویم درحالی‌که آثار درجه اول و خوب سینمای ایران در همه جای ایران دیده می‌شود.

وی ادامه داد: بشر امروز در یک ترس و نگرانی از عالم و اتفاقات آن قرار دارد و اگر ما مبانی سینما را ندانیم نمی‌توانیم  اندیشه خود را به فیلم‌ها منتقل کنیم.

کد خبر : ۴۱۰۶۱۰