خبرگزاری کار ایران

«آخرین سفر» دو دوست در مولوی

نمایش «آخرین سفر» به نویسندگی و کارگردانی مریم منصوری برای اجرا در تالار مولوی آماده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مریم منصوری با اعلام این خبر افزود: «آخرین سفر» توسط شورای بازبینی تالار مولوی قبول شده و بعد از اخذ مجوز از مرکز هنرهای نمایشی قرار است نیمه دوم مهرماه اجرای خود را در مولوی آغاز کند.

منصوری «آخرین سفر» را یک ملودرام خواند و گفت: مضمون اصلی نمایش بر محور ارتباطات انسانی می‌چرخد؛ در واقع آخرین سفر قصه دو دوست را روایت می‌کند که بعد از سال‌ها آشنایی، تصمیم می‌گیرند با یکدیگر به سفری بروند.

این نویسنده و کارگردان ادامه داد: این دو دوست سفری را برای انجام و شکل دادن به رابطه‌شان آغاز می‌کنند اما وقتی به مقصد می‌رسند متوجه می‌شوند هتلی که از پیش برای اقامت رزرو کرده بودند از دست رفته است و باید وارد اقامتگاه جدیدی بشوند که در این هتل جدید اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی رخ می‌دهد.

منصوری با اشاره به عوامل این نمایش گفت: سینا ییلاق‌بیگی طراحی صحنه، عابس خلقی طراحی نور، طنین احمدی موسیقی، میثم خاوری طراحی بروشور و مریم امین‌زاده گوهری دستیاری کارگردان را در «آخرین سفر» به عهده دارند.

او ادامه داد: مهرنوش بلمه، فرزانه سهیلی، فرهاد تفرشی، محمد روشنی، مریم قلش‌خوانی و... بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نمایشنامه «آخرین سفر» پیش از این در نخستین دوره جشنواره ادبی حیات تقدیر شده و در بخش اصلی نمایشنامه‌نویسی چهارمین جشنواره تئاترشهر نیز جزو کاندیداها بود.

از مریم منصوری پیش از این دو کتاب شعر و داستان با نام‌های «اسب‌ها در پیشانی‌ات می‌دوند» و «دو کام حبس» از سوی نشر چشمه چاپ شده است.

کد خبر : ۴۱۰۶۳۹