خبرگزاری کار ایران

کارگردان «نفس» به پاس فعالیت‌های ادبی و سینمایی‌اش تقدیر شد

نرگس آبیار (کارگردان سینما) به پاس فعالیت‌های ادبی و سینمایی خود و همچنین به‌کارگیری اقتباس‌های ادبی در عرصه سینما در چهارمین همایش بزرگ شعر و موسیقی مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، چهارمین همایش بزرگ شعر و موسیقی عصر روز گذشته ۲۳ شهریورماه با شعرخوانی جمعی از شعرا به همت کانون ادبی زمستان در تالار ایوان شمس برگزار شد و نرگس آبیار کارگردان سینما به پاس فعالیت‌های ادبی و ساخت فیلم‌های خود براساس اقتباس‌های ادبی مورد تقدیر قرار گرفت.

در این مراسم مصطفی رحماندوست، محمدرضا عبدالملکیان، سعید بیابانکی، غلامرضا طریقی، علیرضا آذر و رضا رفیع شعرخوانی کردند و قطعه موسیقی که حجت اشرف‌زاده به آهنگسازی بهروز صفاریان برای فیلم «نفس» خوانده است نیز برای حاضران پخش شد.

در این مراسم علاوه بر نرگس آبیار، مریلا زارعی به دلیل بازی شاعرانه خود در فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» و بهرام دهقانیار آهنگساز مجموعه‌های تلویزیونی مانند «خانه مادر بزرگ»، «آقای حکایتی» و «خانه سبز» نیز  مورد تقدیر قرار گرفتند.    

فیلم سینمایی «نفس» سومین تجربه سینمایی نرگس آبیار  پس از فیلم «اشیاء...» و «شیار ۱۴۳» است. این فیلم براساس رمانی از نرگس آبیار به همین نام ساخته شده است.

 آبیار فعالیت‌های ادبی خود را از سال ۱۳۷۶ آغاز کرده و تاکنون بیش از ۳۰ عنوان کتاب نوشته است.

«نفس» تازه‌ترین تجربه سینمایی نرگس آبیار است که به تهیه‌کنندگی شرکت نور تابان، محمدحسین قاسمی و ابوذر محمدی ساخته شده است و از تاریخ ۲۸ مهرماه در گروه  سینمایی کوروش اکران می‌شود.

کد خبر : ۴۱۰۶۷۲