خبرگزاری کار ایران

علی جنتی در زنجان مطرح کرد:

کوتاه‌ آمدن ارشاد در موضوع لغو کنسرت‌ها در مشهد به حرمت امام‌رضا(ع)/ ساخت 100 پرده سینما در کشور

وزیر ارشاد گفت: برای رعایت حرمت امام‌رضا(ع) در مسئله برگزاری کنسرت‌ها در مشهد کوتاه آمدیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علی جنتی امروز در حاشیه آیین افتتاح بزرگترین کتابخانه خیرساز استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: سینما دارای وضعیت خاصی نیست و موسیقی را جزوی ضروری برای ایجاد نشاط، سرگرمی و آرام‌بخشی به جامعه می‌دانیم و تلاش می‌کنیم از هنرمندان این بخش حمایت کنیم.

جنتی درباره حاکمیت دوگانه برگزاری کنسرت‌ها گفت: مالکیت دوگانه‌ای وجود ندارد، فقط در استان خراسان به ویژه شهر مشهد بود که به دلیل وجود مرقد مطهر امام رضا(ع) برای رعایت حرمت این امام همام کوتاه آمدیم.

وزیر ارشاد با بیان اینکه ممکن است برخی کنسرت‌ها لغو شود اگرچه تعداد این نوع کنسرت‌ها نادر است، افزود: هماهنگی‌هایی با مقام‌های قضایی داریم بخصوص در استان‌هایی که مسئله داریم که قضات و دادستان‌هایی برای پیشگیری مانع اجرای کنسرت‌ها می‌شوند که دنبال حل و فصل موضوع هستیم.

جنتی همچنین  با اشاره به اینکه فیلم رستاخیز مشکل خاصی ندارد و برای احترام به برخی مراجع تقلید که تاکید داشتند چهره حضرت ابوالفضل(ع) نشان داده نشود، به کارگردان و تهیه‌کننده تاکید کردیم این کار را انجام دهد که آنها هم به دستگاه‌قضایی شکایت کرده‌اند که دستگاه قضایی ما را محکوم نکرده و در زمان خود پخش نشود خسارت بدهیم.

این مسئول فرهنگی با اشاره به گسترش سینماها در تهران، شیراز، مشهد و اصفهان افزود: 100 پرده سینما در کشور در حال ساخت است.

وزیر ارشاد ادامه داد: سینما را باید بخش‌خصوصی بسازد اما ما تسهیلات ایجاد می‌کنیم و اجازه داده‌ایم سینماها در مراکز تجاری ساخته شود و معمولا معاف از عوارض شهرداری هستند.

وی گفت: مجتمع‌های تجاری و فرهنگی بخش‌خصوصی ساخته می‌شود که در گذشته اینگونه بوده که سینما درآمد و توجیه اقتصادی ندارد اما من با قاطعیت می‌گویم این روند برعکس شده و مراکز تجاری دنبال احداث سینما هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: شهرداری و شورای‌شهر باید به ساخت مجتمع‌های فرهنگی و هنری کمک کنند تا سینما ساخته شود.

وی در پاسخ به سئوال یک سرمایه‌گذار زنجانی درباره مشکلات وی در احداث سینما در شهرک کارمندان زنجان، تاکید کرد: سفارش شده تا این سینما به نحو مطلوب احداث شود.

کد خبر : ۴۱۱۱۰۵