خبرگزاری کار ایران

کنسرت دلااسکالا در تالار وحدت به صحنه می‌رود

کنسرت کامریستی دلا اسکالا (ایتالیا) سی‌و‌یکم شهریور ماه ساعت 21:30 در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایلنا، کنسرت کامریستی دلا اسکالا توسط بنیاد فرهنگی هنری رودکی با مشارکت اپرا هال دلا اسکالا ایتالیا به دنبال تعاملات فرهنگی هرچه بیشتر با کشور ایتالیا در تالار وحدت برگزار می‌شود.

این اجرا باتوجه به اینکه ایتالیا مهد اپرا و سازهای زهی است و نبوغ بسیاری در موسیقی بی‌کلام در آن به بلوغ رسیده‌اند، از طراوت و لحن آهنگین عالی که ویژگی همیشگی کنسرت‌های دوره بلوغ این آهنگسازهای ونیزی است جان می‌گیرد.

ارکستر مجلسی «کامریستی دلا اسکالا» در سال 1982 تاسیس شد و متشکل از موسیقیدانانی از ارکستر «تئاترو آلا اسکالا» است. این ارکستر در سال 2012 «جایزه ایسیمباردی» را از «استان میلان» دریافت کردند؛ این جایزه به نهادهایی اعطا می‌شود که با فعالیت بین‌المللی مهم خود به اعتبار شهر میلان در جهان می‌افزایند.

ارکستر اسکالا در سالن‌های بزرگ و مطرح کشورهای مختلف ازجمله؛ کامریستی در سال‌های اخیر برای دو مجموعه کنسرت در تالار کارنگی در نیویورک، در «ام.آی.تی» در بوستون و واشنگتن برنامه اجرا داشته است. کامریستی همچنین در مقر یونسکو و تالار «ساله گاوو» در پاریس، سالن اپرای ورشو، تالار چایکوفسکی در مسکو، تالار تونهاله در زوریخ، جشنواره جزایر قناری، سالن کالیسوم در بوئنس آیرس برنامه اجرا کرده است و تور چین، اسپانیا، آلمان، فرانسه، سوئیس، سوئد، نروژ، دانمارک، لهستان، ایتوانی، صرب، و ترکیه را برگزار کرده است.

در این کنسرت قطعاتی از نوابغ موسیقی ایتالیا ؛ آنتونینی ویوالدی ، کامیلو سیووری و آنتونینو بازینی اجرا خواهد شد و اعضای گروه اجرا ؛ سولیست ویلن: فرانسیسکو ماریا مانارا ، ویلن: کلودیو موندینی و جیانلوکا اسکاندولا ،ویولا: جوزپه روسو روسی ،ویلن سل: نسیم سعد ،کنترباس: روبرتو پارتی خواهند بود .

علاقمندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

کد خبر : ۴۱۱۹۴۵