خبرگزاری کار ایران

همای برای فیلم اروند خواند/ اکران از ۳۱ شهریور +فیلم

فیلم سینمایی «اروند» به کارگردانی پوریا آذربایجانی که اولین فیلم سینمای ایران درباره ۱۷۵ شهید غواص است؛ از چهارشنبه ۳۱ شهریور و همزمان با هفته دفاع مقدس اکران سراسری خود را آغاز می‌کند.

 به گزارش ایلنا، فیلم سینمایی «اروند» پس از پیگیری‌های فراوان تیم تولید برای اکران این فیلم در هفته دفاع مقدس با توجه به موضوع آن، بالاخره با موافقت شورای صنفی نمایش و پخش کننده فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» تینا پاکروان نوبت اکران خود را با این فیلم تعویض کرد و از چهارشنبه ۳۱ شهریور در گروه سینمایی آفریقا به اکران عمومی در می‌آید.

«اروند» از معدود فیلم‌های سینمایی ایران در حوزه دفاع مقدس است که با سرمایه‌ای کاملاً خصوصی ساخته شده است، مهدی داوری تهیه کننده این فیلم درباره اکران قریب الوقوع «اروند» می‌گوید: «به نظرم با اینکه از نظر اطلاع رسانی و تبلیغات فرصت چندانی نداریم اما بهترین زمان اکران فیلم هفته دفاع مقدس بود و از این بابت رضایت دارم.» داوری معتقد است با توجه به موفقیت فیلم در جشنواره جهانی فجر و دیدگاه‌های مثبت منتقدان می‌توان به اکران موفق فیلم امید داشت.

به گفته این تهیه کننده که برای اولین بار فیلمی در زمینه دفاع مقدس تهیه کرده است شعار فیلم اروند «۱۷۵ غواص شهید، شما را فراموش نکرده‌ایم» است و امیدوار است مردمی که در استقبال از پیکر این شهدا در سال گذشته سنگ تمام گذاشتند با رضایت کامل از دیدن فیلم «اروند» خودشان هم سهم عمده‌ای در زمینه تبلیغ و حمایت از فیلم در طول اکران داشته باشند.

«اروند» داستان یونس جانباز اعصاب و روان دفاع مقدس را روایت می‌کند که بیست و هفت سال پس از پایان جنگ هنوز هم با خاطره هم رزمانش روزگار می‌گذراند و ناگهان در همراهی با یک گروه تفحص اتفاقات تازه‌ای در جریان سیال ذهنش وارد می‌شود.

«اروند» سومین تجربه سینمایی پوریا آذربایجانی است که توانست در دومین دوره برگزاری مستقل جشنواره جهانی فجر جایزه ویژه هیات داوران را به خود اختصاص دهد.

«نیمروز فیلم» پخش این فیلم سینمایی را بر عهده دارد.

سعیدآقاخانی، طنازطباطبایی، پانته آ پناهی‌ها، مهردادصدیقیان، امیدروحانی، حسین سلیمانی، کاظم سیاحی، امیرحسین قدسی، علی شادمان، مالک سراج، سینا کرمی، یحیی توسلی و بازیگران خردسال سپهراد فرزامی و ستایش مرادی بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

عوامل تولید فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: پوریاآذربایجانی/مدیرفیلمبرداری: مرتضی غفوری/ تدوین: امیر ادیب پرور/صدابردار: محمودخرسند/ طراح صحنه و لباس: مهدی موسوی/ آهنگساز: کارن همایونفر/طراح گریم: کامران خلج/ جلوه‌های ویژه میدانی: محمدرضاشرف الدین/ جلوه‌های ویژه کامپیوتری: امیرسحرخیز/ منشی صحنه: جمشیدخندان/ گروه کارگردانی: پانته آ حسینی /مهدی سلیمانی منصور/ سعیدروشن/ مدیرتدارکات: سهراب دادگستر/ عکس: موناسرتوه/ مدیر تبلیغات: میثم میرزایی/ روابط عمومی: محمدصادق شایسته/ مجری طرح و مدیرتولید: پیمان جعفری/ جانشین تهیه کننده: علی باذل، مهدی معزی/ تهیه کننده: مهدی داوری.

کد خبر : ۴۱۲۳۸۹