خبرگزاری کار ایران

صداوسیما صحبت‌های وحید تاج درباره شجریان را سانسور کرد

سه‌شنبه‌شب 30 شهریورماه برنامه دورهمی به میزبانی وحید تاج درحالی روی آنتن شبکه نسیم رفت که بخش‌های مهمی از گفتگوی این خواننده با مهران مدیری سانسور شد.

به گزارش ایلنا؛ وحید تاج در بخشی از گفتگوهایش با مهران مدیری در خصوص شاگردی در مکتب استاد شجریان به صحبت پرداخت و هنگام آرزوی سلامتی برای تمام مردم، هنرمندان و پیشکسوتان با خواندن دوبیتی (ما شبی دست برآریم و دعایی بکنیم غم هجران تو را چاره ز جایی بکنیم / دل بیمار شد از دست رفیقان مددی تا طبیبش به سر آریم و دوایی بکنیم) برای خسرو آواز ایران آرزوی سلامتی کرد که این بخش‌ها از صحبت‌های تاج سانسور شد.

تاج در بخشی دیگر هم برای استاد شجریان خواند؛ (تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد/ وجود نازکت آزرده‌ی گزند مباد/ سلامت همه آفاق در سلامت تست/ به هیچ عارضه شخص تو دردمند مباد ) که آواز و سخنانش نشان داده نشد و در پایان برنامه هنگام اهدای هدیه به موزه دورهمی، وحید تاج اولین هدیه‌ای که از همسرش گرفته بود را تقدیم کرد که بخش اصلی آن حذف شد.

هدیه وحید تاج به موزه‌ی دورهمی، تابلو فرشی از عکس خود به همراه استاد شجریان بود که این توضیح از سخنان تاج حذف شد و مخاطبان برنامه و موسیقی اصیل ایرانی ندانستند چه کسی تابلو فرش استاد شجریان را به موزه دورهمی هدیه داد.

کد خبر : ۴۱۲۵۱۰