خبرگزاری کار ایران

سخنرانی مصطفی ملکیان و نصرالله پورجوادی در همایش مولانا

ششمین همایش مهر مولانا (ما و مولانا) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "مهر مولانا" نام همایشی است که از مهرماه سال 1390، هر ساله در روز تولد مولانا جلال‌الدین رومی توسط «موسسه فرهنگی هنری سروش مولانا» برگزار می‌شود.

این همایش در طی مسیر شش ساله خود فراز و فرودهای زیادی طی کرده و مخاطبان بسیاری یافته است. زمانی به مهر در نظام اندیشگانی مولانا پرداخته و مدتی به نظام اخلاقی این عارف بزرگ. امسال هم طبق روال پنج سال گذشته "مهر مولانا" همزمان با زادروز این عارف نامی و با عنوان فرعی «ما و مولانا» برگزار می‌شود.

ششمین همایش مهر مولانا بر آن است تا به مواجهه ما با مولانا بپردازد، از این رو مصطفی ملکیان به این سوال پاسخ خواهد داد که مولانا از آنِ کیست و نصرالله پورجوادی در باب حکیم یا صوفی بودن جلال الدین سخن می‌گوید. همچنین عطا انزلی (استاد یار دانشگاه میدلبری آمریکا) از مولانا در گذر زمان سخن خواهد گفت. او به این می‌پردازد که مولانایی که در سنت تصوف خانقاهی جای داشته است امروز چه نقشی در عرفان جهانی دارد.

ششمین همایش مهر مولانا با همکاری پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی، پنج‌شنبه، هشتم مهرماه در تالار فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

این تالار واقع در خیابان انقلاب، حد فاصل فلسطین و چهارراه ولیعصر، نبش خیابان برادران مظفر (جنوبی) واقع شده است. قابل ذکر است که ورود برای عموم مخاطبان آزاد و رایگان است.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با روابط عمومی موسسه سروش مولانا به شماره‌های 88253719 و 88255204 تماس بگیرید و یا به شماره تلگرام 09199020984 پیام دهید.

کد خبر : ۴۱۲۶۱۲