خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش به غیرمحرمانه می‌آید

مستند مناظره «غیرمحرمانه» اول و دوم مهرماه و به مناسبت بازگشایی مدارس با تمرکز بر سند تحول بنیادین نگاهی ویژه به نظام آموزش و پرورش کشور داشته است.

به گزارش ایلنا، پنجشنبه اول مهرماه جمعی از اندیشمندان عرصه آموزش و پرورش در اتاق فکر برنامه گردهم آمده‌اند تا کلید واژه‌های اصلی این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

محمد بهرنگی؛ معاون سازمان جهانی آموزش علوم و تکنولوژی، حمیدرضا کفاش؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، سیدمحمد بطحائی؛ معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و علی زرافشان؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ازجمله کارشناسان این برنامه‌اند که پیرامون نکات کلیدی سند تحول بنیادین به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

در این برنامه "حیات طیبه" به عنوان تعبیری اصلی که در سند تحول از آن یاد شده، مورد کنکاش قرار گرفته و تاکید می‌شود هر میزان آموزش‌های ارائه شده در مدارس به فطرت دانش‌آموزان نزدیکتر باشد، "حیات طیبه" نیز دست یافتنى‌تر خواهد بود.

در مناظره روز جمعه دوم مهرماه، «غیرمحرمانه» میزبان علی اصغر فانی؛ وزیر آموزش و پرورش کشور و محمد بهرنگی است. مباحث اصلی مناظره فوق به اجرای این سند مهم کشور، نحوه اجرا و ضرورت‌های این طرح اساسی در نظام آموزشی برمی‌گردد.

«غیرمحرمانه» تاکنون موضوعات مختلفی را چون بررسی وضعیت صنعت خودروسازی، گردشگری در ایران؛ فرصت‌ها و تهدیدها، نگاهی به وضعیت بنزین و آلودگی هوا، جریانات مد و پوشاک در کشور، تعاملات ارباب رجوع و کارگزار، فرهنگ کار جمعی در ایران، روشن کردن چندسویه واقعیت ترافیک، بنیان‌های اقتصاد مقاومتی و راهکارهای عملیاتی شدن آن، ناشکیبایی و دلایل افزایش آن، حمایت از تولید ملی چرا و چگونه؟ آسیب‌شناسی نظام آموزشی کودکان استثنایی، اوقات فراغت، اجاره بهای مسکن، فرهنگ مدارا، دگردیسی‌های زبان فارسی در فضای مجازی، نگاهی ویژه به حاشیه‌نشینی، ضرورت توجه ویژه به نخبه‌پروری و ایده‌های برتر و ... مورد بحث و تبادل نظر قرار داده است.

مستند مناظره «غیرمحرمانه» به تهیه‌کنندگی علیرضا عاصم یوسفی و اجرای محمود احمدی افزادی با روایت مهدی بابایی کاری است از گروه امور اجتماعی که پنجشنبه و جمعه هر هفته ساعت ۲۱ از شبکه دو روی آنتن می‌رود و بازپخش آن جمعه ساعت ۱۵:۳۰ و یکشنبه ساعت ۱۳:۳۰ خواهد بود.

کد خبر : ۴۱۲۷۳۳