خبرگزاری کار ایران

در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس مطرح شد؛

جنتی: هدف دولت‌های غربی از ارائه اینترنت رایگان؛ جاسوسی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با تجلیل از هشت سال دفاع مقدس، شهدا، جانبازان و همچنین مدافعان حرم گفت: بزرگداشت هفته دفاع مقدس، بزرگداشت یک مقطع تاریخی نیست بلکه فراتر از آن است و باید ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس همیشه در فرهنگ ما جاری باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جنتی گفت: کشور ما در منطقه حساس قرار دارد اما مردمی دارد که هرگز حاضر به سرفرود آوردن در جلوی دیگران نیستند و روح حماسه همیشه در کشور ما جاری بوده است و درهای حماسه و دفاع و ایثار وشهادت هرگز بسته نشده و نخواهد شد.

وزیر ارشاد ادامه داد: دشمن همیشه می خواهد به ارزش انسانی و اسلامی ما تعرض کند. زیرا این ارزش‌ها به هیچ عنوان با فرهنگ منحط غرب و کمونیست هماهنگی ندارد به همین دلیل دفاع از این فرهنگ بسیار مهم و واجب است.

وی با اشاره  به اینکه امروز خطر اصلی متوجه فرهنگ است؛ گفت: امروز سلاح دشمن فضای مجازی و رسانه‌هاست که با آنها بیشترین تاثیر را بر توده مردم دارند و ما باید این سلاح را به خوبی بشناسیم و از آن استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به انفجار ماهوار آموس که قرار بود توسط رژیم صهیونیستی به فضا پرتاب شود، گفت: هدف آنها از ارسال این ماهواره به فضا توسعه اینترنت رایگان برای کشورهای آفریقایی، آسیایی و خاورمیانه بود و هرچند این ماهواره قبل از پرتاب منفجر شد اما مطمئنم که آنها در ظرف چند سال آینده دوباره طرح جدیدی را طراحی و ماهواره دیگری را به فضا می‌فرستند.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی هرگز با توسعه دانش و فناوری مخالفتی نداشته است، گفت: هدف دولت‌های غربی و رژیم صهیونیستی از ارائه خدماتی همچون اینترنت رایگان جاسوسی است و ما باید مراقب آن باشیم.

جنتی با بیان این مطلب که باید با روشن‌بینی از هویت دینی و فرهنگ خودمان دفاع کنیم، گفت: امروز باید تولیدکنندگان فرهنگی و هنری با تولیدات فاخر خود جریان فرهنگی را به نفع خود تغییر دهند و مدیران و سیاستگذاران فرهنگی نیز باید بستر مناسبی را برای فعالیت هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر در کشور به وجود بیاورند تا بتوانیم با فرهنگ غربی و هالیوود مقابله کنیم.

در این مراسم از تعدادی از جانبازان و تلاشگران عرصه دفاع مقدس و خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل شد.

کد خبر : ۴۱۴۰۹۱