خبرگزاری کار ایران

جنتی در جمع خبرنگاران:

قاریان، مشمول خدمات صندوق بیمه حمایت از هنرمندان نیستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مشکل ما این است که اعتباری برای بیمه قاریان در بودجه کشور داده نشده و صندوق بیمه حمایت از هنرمندان همانطور که از نامش کاملاً مشخص است شامل نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران می‌شود و قاریان جزو این دسته قرار نمی‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جنتی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت یازدهم با بیان اینکه هدف از این نمایشگاه عرضه مجموعه خدمات دولت یازدهم بوده، گفت: ارائه همه خدمات در این نمایشگاه امکان‌پذیر نبود، ولی سعی کردیم نمادی از مجموعه فعالیت‌های دولت را ارائه دهیم. در این نمایشگاه برشی از وضعیت موجود کشور در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از زمان تحویل‌گیری دولت یازدهم و به تدریج در سال‌های ۹۳ و ۹۴ و ۹۵ ارائه شده است.

او ادامه داد: در این نمایشگاه صرفاً به ارائه آمار‌ها پرداخته نشده و با ارائه کارهای حجمی خدمات دولت نشان داده می‌شود. ما پیشرفت‌ها و دستاوردهای این دولت را در قالب آثار حجم و عکس ارائه کردیم.

وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال که چرا نام عکاس‌ها زیر آثار نیامده و باعث دلخوری آن‌ها شده است، گفت: قرار نیست اسم عکاس نوشته شود، بلکه قرار است دستاورد‌ها نشان داده شده و واقعیت‌هایی که در آن اثر هست به نمایش گذاشته شود.

جنتی همچنین درباره بیمه قاریان گفت: مشکل ما این است که اعتباری برای بیمه قاریان در بودجه کشور داده نشده و صندوق بیمه حمایت از هنرمندان همانطور که از نامش کاملاً مشخص است شامل نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران می‌شود و قاریان جزو این دسته قرار نمی‌گیرند.

او ادامه داد: باید موسسه‌ای برای فعالان قرآنی تشکیل دهیم، اساسنامه‌ای برای آن نوشته شده اما مشکل این است که اعتبار لازم در بودجه کل کشور برای آن در نظر گرفته نشده است. البته امسال ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه قرار داده شده که اگر به ما تخفیف دهند، می‌توانیم تعدادی را تحت پوشش قرار دهیم. در عین حال تعداد قابل توجهی از فعالان قرآنی تحت پوشش صندوق بیمه هنرمندان قرار دارند.

وزیر ارشاد در پایان گفت: افراد جدید نمی‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند همانطور که در حوزه روزنامه‌نگاری و هنرمندان فعالان آنها به دلیل مطالبات زیاد تامین اجتماعی از صندوق نتوانستند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

کد خبر : ۴۱۵۴۳۶