خبرگزاری کار ایران

رهبر ارکستر ملی ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

نوازندگان تا پایان هفته مشخص می‌شوند/ اجازه تکرار اتفاقات گذشته را نمی‌دهم/ از موسیقی ملل مختلف استفاده می‌کنیم

رهبر دائم ارکستر ملی ایران با بیان اینکه نام این ارکستر،ارکستر موسیقی ملی ایران نیست گفت: عنوان این ارکستر، ارکستر ملی ایران است و در حال حاضر در حال انتخاب و نام‌نویسی از نوازندگان هستیم.

فریدون شهبازیان رهبر دائم ارکستر ملی ایران درباره برنامه‌های آتی این ارکستر به خبرنگار ایلنا گفت: در حال حاضر مشغول نام‌نویسی از نوازندگان هستیم و سعی داریم نوازندگانی را انتخاب کنیم که در ارکستر سمفونیک مشغول فعالیت نباشند تا تداخلی در کارهای دو ارکستر پیش نیاید و بتوانیم تمرینات خودمان را به موقع انجام دهیم.

او با بیان اینکه به احتمال زیاد تا پایان هفته نوازندگان مشخص می‌شوند، ادامه داد: از پایان هفته نیز تمرینات ارکستر را شروع خواهیم کرد. اتفاقاتی که در دوره گذشته افتاده به من ارتباطی ندارد اما سعی می‌کنم آن‌ها در این دوره تکرار نشود.

رهبر دائم ارکستر ملی ایران تصریح کرد: سعی دارم مواردی مانند بیمه، دستمزد و برنامه‌های جاری ارکستر به درستی پیش برود و در پایان هر ماه دستمزدها پرداخت شود. همچنین در حال بررسی وضعیت قراردادها هستیم.

او افزود: ارکستر ما ارکستر موسیقی ملی نیست بلکه عنوان ارکستر ما «ارکستر ملی ایران" است چراکه اگر ارکستر موسیقی ملی باشد؛ فعالیت‌های ما خلاصه می‌شود در آثار موسیقی خودمان درحالی‌که در ارکستر ملی ایران می‌توانیم از موسیقی ملل و برخی آثار کلاسیک که مناسب با ارکستر ملی است، استفاده کنیم همچنین تلاش داریم از نظر اجرایی ارکستر را به سطحی برسانیم که مردم علاقه‌مند به تماشای آن باشند و برای اجراهای آن به سالن بیایند.

کد خبر : ۴۱۵۴۵۵