خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

چرا فیلم علیرضا رئیسیان بدون اکران به شبکه نمایش خانگی آمد

فیلم سینمایی «پرونده هاوانا» ساخته علیرضا رئیسیان در حالی از هفته آینده وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود که یازده سال در انتظار اکران بود.

سیدضیاء هاشمی (تهیه‌کننده فیلم پرونده هاوانا) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره عرضه این فیلم در شبکه نمایش خانگی گفت: این فیلم در سال ۱۳۸۴ ساخته شد و‌‌ همان زمان قرار بود اکران شود اما اختلافاتی که بین سرمایه‌گذاران فیلم بوجود آمد؛ نمایش آن را به تاخیر انداخت.

وی ادامه داد: اختلافات ادامه پیدا کرد و این تاخیر ۱۱ سال به طول کشید تا امروز که توانستیم فیلم را در شبکه نمایش خانگی عرضه کنیم.

هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا امروز بدون اکران، فیلم در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شود؛ گفت: فیلم پرونده هاوانا با استفاده از نگایتو ساخته شده و امروز سیستم پخش سینما‌ها بعد از ۱۱ سال به دیجتیال تغییر کرده است لذا اگر ما می‌خواستیم فیلم را اکران کنیم باید آن را اسکن و بعد تبدیل به دیجیتال می‌کردیم که هزینه‌های زیادی داشت به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای اینکه فیلم دیده شود آن را در شبکه نمایش خانگی عرضه کنیم.

علیرضا رئیسیان (کارگردان فیلم) نیز در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ از اینکه سرانجام فیلم پرونده هاوانا عرضه می‌شود و توسط مخاطبان دیده خواهدشد، ابراز خوشحالی کرد.

 فیلم پرونده هاوانا در جشنواره‌های مختلفی ازجمله جشنواره فیلم فجر٬ مسابقه مونترال و آسیا پاسیفیک٬ جشنواره سینمایی دهلی نو٬ مرکز فیلم شیکاگو٬ فستیوال جهانی فیلم بوستون و سالن اصلی آکادمی اسکار به نمایش درآمده و موفق به کسب عناوین مختلفی از این جشنواره‌ها شده و مورد استقبال منتقدین قرار گرفته بود.

«پروانه هاوانا» علاوه بر منتخب شدن در چندین جشنواره خارجی٬ نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اصلی مرد و بهترین صدابرداری از جشنواره فیلم فجر و برنده تندیس بهترین طراحی صحنه و لباس از یازدهمین جشن خانه سینما شد.ک

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: یک پروفسور بیوتکنولوژی برای آغاز یک پروژه جدید به ایران سفر می‌کند. او در ایران با خبرنگاری آشنا می‌شود که داستان زندگی او را به طور کامل تغییر می‌دهد....

نیکی کریمی، امین تارخ، ماهچهره خلیلی، حمیدرضا پگاه، اصغر همت، ناصر لقایی، حمید مهرآرا، شیدا شجاعی، عاطفه موسوی، همایون ارشادی، نیکو خردمند، مرتضی زارع و... بازیگران اصلی «پروانه هاوانا» هستند.

عوامل اصلی این فیلم عبارتند از: کارگردان: علیرضا رئیسیان٬ نویسنده: فرهاد توحیدی٬‌ تهیه‌کننده: سیدضیاء هاشمی، طراح صحنه و لباس: ایرج رامین‌فر، مدیران فیلمبرداری: محمود کلاری، تورج منصوری، تدوین: مصطفی خرقه‌پوش، آهنگساز: کریستف رضایی، صداگذاری و میکس: پرویز آبنار، صدابردار: مهران ملکوتی، طراح چهره‌پردازی: امیر اسکندری، مدیر تولید: محمدحسن نجم.

کد خبر : ۴۱۵۸۵۲