خبرگزاری کار ایران

«فصل بهار نارنج» در دو نوبت به صحنه می‌رود/ استقبال از کارگاه‌های آموزشی «زا»

نمایش «فصل بهار نارنج» به کارگردانی غلامرضا عربی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در دو نوبت روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایلنا، نمایش «فصل بهار نارنج» نوشته محمود ناظری و کارگردانی غلامرضا عربی روزهای پنجشنبه ۱۵ و جمعه ۱۶ مهر ماه در دو نوبت، ساعت‌های ۱۸ و ۱۹: ۳۰ به صحنه خواهد رفت.

این اثر نمایشی که با حضور هنرمندان روشندل تئا‌تر کشورمان در پلاتو اجرا به صحنه می‌رود هر روز با بازی ندا سلیمانی، علی بلبلی، مریم دیهیم بخت، حجت‌الله سنگانه، بابک محمد‌زاده، محسن رستمی، حمیدرضا کیانی‌خواه، شیما شوری در پلاتو اجرا مجموعه تئا‌تر شهر میزبان علاقه‌مندان تئا‌تر است.

گروه تئا‌تر «زا» به سرپرستی بابک دقیقی طی روزهای برگزاری پروژه خود در تالار قشقایی مجموعه تئا‌تر شهر، دو کارگاه آموزشی را برگزار کردند.

گروه تئا‌تر «زا» به سرپرستی بابک دقیقی از شهر کرمان که این روز‌ها در راستای برگزاری پروژه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی با اجرای نمایش «روایت عاشقانه» میزبان علاقه‌مندان تئا‌تر است، طی روزهای گذشته همزمان با اجرای این اثر نمایشی چند کارگاه آموزشی نیز برگزار کرد.

 «ترکیب‌بندی، بدن‌مندی واجرا» عنوان یکی از کارگاه‌ها به سرپرستی بابک دقیقی بود که در این برنامه‌ها مباحثی چون «آگاهی بر سازوکار بدن در وضعیت‌های گوناگون اجتماعی»، «تعادل بدن بازیگر»، «جابه‌جایی وزن»، «شیوه‌های مواجهه تن فرد با تن دیگری در فرآیند تمرینات» و «روش‌های ترکیب‌بندی مابین بدن و اشیا» مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این در حالی است که در ادامه با ارائه قطعات نمایشی توسط شرکت کنندگان مباحث آموزشی به صورت عملی مورد استفاده قرار گرفت.

برپایی دو نشست تخصصی با محوریت «آشکارسازی با بدن و اشیا، پنهان سازی با کلمات» توسط محمد چرمشیر و «مفهوم بدن فراروزمره در اندیشه‌های یوجینو باربا» توسط یدالله آقاعباسی از جمله برنامه‌های دیگری بود که در جریان برگزاری پروژه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی میزبان پژوهشگران و علاقه‌مندان بود.

اهمیت کنش پنهان در دیالوگ‌های نمایشنامه، فرآیند پنهان سازی و آشکار سازی در واژه‌ها و اعمال شخصیت‌ها با تشریح و تحلیل نمایشنامه هملت از جمله مباحثی بود که توسط محمد چرمشیر در نشست «آشکارسازی با بدن و اشیا، پنهان سازی با کلمات» مطرح شد.

یدالله آقا عباسی پژوهشگر و مدرس صاحب نام دانشگاه نیز در نشست «تبین مفهوم بدن فراروزمره در اندیشه‌های یوجینیو باربا» نیز به بازگوئی و توضیح مفاهیم بنیادین اندیشه‌های یوجینیو باربا در باب بدن در کتاب فرهنگ انسان‌شناسی تیا‌تر، تعادل شکننده، رقص تضاد اطلاعات، بدن روزمره پرداخت.

آقا عباسی در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به سنت‌های نمایشی ایرانی از جمله سیاه بازی، تعزیه به تبیین تکنیک‌های بازیگری در فرهنگ‌های شرقی به ویژه سنت نمایش‌های ایرانی پرداخت.

گروه تئا‌تر «زا» به سرپرستی بابک دقیقی غیر از برگزاری کارگاه‌های آموزشی تا روز چهارشنبه ۱۴ مهر ماه میزبان علاقه‌مندان تئا‌تر با اجرای نمایش «روایت عاشقانه» میزبان علاقه‌مندان تئا‌تر در تالار قشقایی مجموعه تئا‌تر شهر است.

کد خبر : ۴۱۶۹۵۴