خبرگزاری کار ایران

افتتاح گالری تهران با نمایش عکس‌هایی از محرم

گالری تهران صبح امروز با نمایش عکس‌هایی از مراسم ماه محرم در تهران با حضور مسئولان و هنرمندان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که با حضور عیسی علیزاده رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران، برزین ضرغامی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، رجبعلی خسروآبادی مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان تهران، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، حجت الاسلام والمسلمین مرقاطی معاون فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری در حج و زیارت و شاعرانی چون سهیل محمودی و عبدالجبار کاکایی و تنی چند از عکاسان و تهران‌شناسان برگزار شد، مسجد جامعی با بیان اینکه در سنت فرهنگی تهران، اولین تکیه بنا شده تکیه خانم است گفت: بعدها حول محور این تکیه، تهران گسترش پیدا کرد‌.

او با تاکید بر اینکه این مناسبت‌ها باعث شد تکایای بیشتری شکل بگیرد، ادامه داد: در تهرانگردی سال‌های گذشته و در ایام محرم، عکس‌هایی در تهرانگردی توسط عکاسانی چون مهدی نصرتی، رضا یوسفی، داود قهردار، حمید فروتن، جواد گلزار، بهاالدین بنی طبا، نازنین محمودی و چند تن دیگر گرفته شده است که بخشی از آن که آثار رضا یوسفی و مهدی نصرتی است، در این گالری به نمایش درآمده است.

 عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: امیدوارم مجموعه عکس‌های عاشورایی و محرم تکایای تاریخی تهران گردآوری شود.

مسجد جامعی با تقدیر از اداره میراث فرهنگی استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برای راه اندازی این گالری تهران در اولین سالی که روز تهران به ثبت رسید این گالری را راه اندازی کردند، تصریح کرد: امیدوارم با کمک زیباسازی تهران، گالری تهران جایگاه هنرمندان تهران باشد.

 در پایان با اعلام این خبر که سومین جایزه تهران امسال برگزار می‌شود، افزود: اداره ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران کاری کرد که تهران را در محور مطالعات خود قرار داد. از همین رو امیدوارم مرکز اسناد فرهنگی استان تهران نیز راه اندازی شود.

حجت الاسلام مرقاتی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ماندگاری اسلام با حفظ صحیح فرهنگ عاشورایی است، بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم این گالری فضایی را فراهم کند تا هیئت‌های قدیمی عکس‌های قدیمی خود را در اینجا احیا کرده و دیده شوند.

مهرشاد کاظمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تهران نیز در صحبت‌هایی با بیان اینکه این گالری را به مناسبت روز تهران به نام تهران نامگذاری کردیم، اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن ایام محرم، اولین نمایشگاهی که در اینجا برگزار کردیم، نمایشگاه عکس‌های محرم تهران است.

گفتنی است نمایشگاه عکس محرم در تهران، با عکس‌هایی از رضا یوسفی و مهدی نصرتی تا روز پنجشنبه ۲۲ مهرماه در گالری تهران واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تهران دایر است.

کد خبر : ۴۱۷۵۲۱