خبرگزاری کار ایران

بهروز غریب پور؛

جنبه‌های هنری در نمایشگاه هنر تدبیر غالب است

جنبه‌های هنری بر جنبه‌های آماری نمایشگاه "هنرتدبیر" غالب است.

به گزارش ایلنا، بهروز غریب پور؛ نویسنده و کارگردان تئاتر در بازدید از نمایشگاه "هنر تدبیر"؛ دستاوردهای دولت یازدهم گفت: به طور کلی در وهله اول آنچه در بازدید از نمایشگاه به چشم می خورد این است که نسبت به نمایشگاه های گذشته تغییری در سازه صورت گرفته و از حالت متداول حداقلی خارج شده است، یک طراحی متفاوت برای حالت اسپیس فریم ها در نظر گرفته شده است و رنگی که انتخاب شده نیز می تواند بستر خوبی برای عرضه مفاهیم و نشان دادن رخدادها باشد.

غریب پور ادامه داد: در مجموع این نمایشگاه منهای کاستی هایی که ممکن است در نتیجه کمبود وقت و یا سرعت عمل در برپایی  کار به وجود آمده باشد، با آنچه که قبلا در این خصوص وجود داشته، تفاوت ماهوی دارد.

او با بیان اینکه جنبه های هنری این نمایشگاه بر جنبه های آماری آن غالب است، افزود: به عنوان مثال مساله تورم و  رشد تولیدات گندم از ابتدای دولت تا به امروزعینیت بخشیده شده و در مجموع می توان گفت که نمایشگاه خوب و جامعی است.

این کارگردان تئاتر گفت: در صورت وجود زمان کافی ،حتی این امکان وجود داشت که طی یک حرکت مردمی هر بازدید کننده رنگ دلخواه خود را بر روی این سازه ها به جای بگذارد تا در پایان این نمایشگاه به یک محیط رنگارنگ تبدیل و از این حالت ایستایی سفید خارج شود.

غریب پور گفت: احجام و  تولیدات در این نمایشگاه در حداقل مورد استفاده قرار گرفته اند، به عنوان مثال سه بشکه نفتی که در یک جا گذاشته شده، کفایت نمی کند چون لازمه برپایی چنین رویدادی، استفاده از نوعی اغراق قابل پذیرش است. مثلا  اگر بعد از پنجاه سال در تولیدات گندم به نقطه خودکفایی و حتی صادرات رسیده ایم باید این را به گونه ای به نمایش می گذاشتیم که از دیوار و سقف نمایشگاه گندم می ریخت. بنابراین از آنجا که فرصت کم بوده تنها به یک سازه و نوعی برپایی متفاوت فکر شده است.

کد خبر : ۴۱۸۱۳۷