خبرگزاری کار ایران

آغاز مرحله بررسی آثار شرکت‌کننده در جایزه جلال

هیات علمی جایزه جلال آل‌احمد در نخستین نشست خود در بنیاد شعر و ادبیات داستانی درباره بررسی و ریزش آثار شرکت‌کننده در اینجایزه، زیر نظر دبیر علمی تصمیم گرفت.

به گزارش ایلنا، اعضای هیات علمی نهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد، شامل منیژه آرمین (دبیر علمی)، محمدرضا زائری، محمدحسین جعفریان، محمدسَرور مولایی، ابوتراب خسروی، احمد دهقان، مجید قیصری، ابراهیم زاهدی مطلق و محمدرضا جوادی یگانه که اواخر شهریورماه امسال، احکام خود را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده‌اند، با تشکیل جلسه در بنیاد شعر و ادبیات داستانی، متولی برگزاری جایزه جلال آل‌احمد، همچنین درباره ترکیب گروه‌های داوری در بخش‌های «داستان بلند و رمان»، «مجموعه داستان کوتاه»، «نقد ادبی» و «مستندنگاری» باهم صحبت کردند و قرار شد بررسی اولیه آثار به منظور ریزش کتاب‌های غیرمرتبط با جایزه به سرعت آغاز شود.

در این جلسه، مهدی قزلی، دبیر اجرایی جایزه جلال آل‌احمد و مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی با بیان این‌که تا سال گذشته، دبیر علمی دو جایزه کتاب سال و جلال آل‌احمد، یک نفر بود و امسال، یک داستان‌نویس خوشنام و پرکار، دبیری آن را عهده‌دار شده است، به خانم آرمین بابت این انتخاب تبریک گفت.

نهمین جایزه جلال آل‌احمد در آذرماه امسال و در فاصله اندکی از زادروز این نویسنده نام‌آور ایرانی برگزار می‌شود. فراخوان جایزه جلال، هفته پیش از سوی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان منتشر شد. بر اساس اعلام دبیرخانه اینجایزه، کتاب‌هایی که برای نخستین بار در سال ۱۳۹۴ منتشر شده باشند و این کتاب با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در داخل کشور به چاپ رسیده باشد، امکان شرکت در عرصه رقابتی جایزه را خواهند داشت. همچنین آثار باید در یکی از چهار گروه «داستان بلند و رمان»، «مجموعه داستان کوتاه»، «نقد ادبی» و «مستندنگاری» قرار گیرند تا بتوانند در همین زمینه‌ها با سایر کتاب‌ها به رقابت بپردازند.

طبق اعلام دبیرخانه نهمین جایزه جلال آل‌احمد، مهلت ارسال آثار، ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۵ است.

کد خبر : ۴۱۸۳۸۱