خبرگزاری کار ایران

موتمن "سراسر شب" را با هنرجویانش جلوی دوربین می‌برد

فرزاد موتمن این‌بار قصد دارد فیلمی براساس آنچه خودش قصه آن را نوشته؛ جلوی دوربین ببرد. او در ساخت این فیلم از هنرجویان خود کمک خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ فرزاد موتمن نگارش فیلمنامه "سراسر شب" را به پایان رسانده و به زودی ساخت آن را شروع می‌کند.

"سراسر شب" نخستین فیلم‌نامه‌ای نگارش آن را خود انجام داده است. او گفت: بابت نوشتن این فیلمنامه خیلی خوشحالم البته در ماه آخر؛ نویسنده جوانی به نام زامیاد سعدوندیان در نگارش آن با من همکاری کرد.

کارگردان فیلم خداحافظی طولانی با بیان این مطلب که "خیلی هیجان‌زده هستم چون فیلمی را کار می‌کنم که به قلم خودم گره خورده" درباره دلیل خودداری‌اش از نوشتن فیلمنامه آثارش گفت: من نویسنده نیستم بلکه فیلمسازم و اعتقاد دارم هرکسی باید کار خودش را بکند. من معتقد به سینمای صنعتی هستم والی واقعیت این است که فیلمنامه‌هایی که در این مدت به دستم رسیده؛ واقعا ناامیدکننده است.

وی ادامه داد: این اواخر احساس بسیار بدی به من دست می‌داد زیرا خیلی از وقتم را صرف پرکردن حفره‌های فیلمنامه هدر می‌دادم. از سه سال پیش ایده‌ای در ذهن داشتم و احساس کردم می‌توانم آن را خودم بنویسم.

موتمن در پاسخ به این پرسش که فیلمنامه‌ها اغلب ازسوی چه گروهی به وی پیشنهاد می‌شود؛ گفت: برخی از آنها را دوستانی که خود نویسنده‌اند؛ برایم می‌فرستادند. مثلا فیلمنامه‌ای که سعید عقیقی به من داد یا فیلمنامه "سایه روشن" که اثری از امیر افشار بود اما در سینما اغلب فیلمنامه‌ها از طرف تهیه‌کننده به کارگردان  پیشنهاد می‌شود.

وی یادآور شد: فیلمنامه سراسر شب امروز در مرحله اخذ پروانه ساخت است و به زودی ساخت آن شروع می‌شود. البته این فیلمی است که می‌خواهم آن را با عشق بسازم پس هرگز خودم آن را تهیه نخواهم کرد.

کارگردان فیلم پوپک و مش ماشا‌ا... قرار است در این فیلم از هنرجویان خود استفاده کند. او گفت: برای  انتخاب بازیگران فیلم از هنرجو‌های خودم استفاده می‌کنم. یک رضایت نسبی از این عملکرد دارم. البته چون آنها جوان هستند؛ انتظار زیادی هم ندارم اما می‌شود در میان آن‌ها استعداد‌های خوبی سراغ گرفت.

فرزاد موتمن ساخت فیلم‌هایی مانند سایه روشن، بیداری، صداها و باج‌خور را در کارنامه کاری خود دارد.

کد خبر : ۴۱۹۲۲۹