خبرگزاری کار ایران

سعید کشن‌فلاح درگذشت

سعید کشن‌فلاح، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید کشن‌فلاح هنگام برگشت از کرمانشاه در مسیر همدان به علت بیماری در بیمارستان همدان بستری شد که علی‌رغم تلاش پزشکان چشم از جهان فرو بست.

کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با بیان اینکه مرحوم کشن‌فلاح به همراه خانواده برای برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی به کرمانشاه سفر کرده‌بودند، به خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه در مسیر برگشت مرحوم کشن‌فلاح دچار مشکل می‌شود و به بیمارستانی در همدان منتقل شده که متاسفانه در هنگام دیالیز فوت می‌کند.

او ادامه داد: خانواده مرحوم در حال ترخیص وی و انتقال او به تهران هستند و احتمالا در روزهای دوشنبه یا سه‌شنبه پیکر این هنرمند تشییع خواهد شد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: ما به عنوان همکار کشن‌فلاح نیز در حوزه هنری مقدماتی را برای برگزاری تشییع این هنرمند فراهم خواهیم کرد و درحال حاضر منتظر بازگشت خانواده کشن‌فلاح هستیم تا با حضور خانواده تصمیم‌گیری‌های لازم صورت بگیرد و سپس اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

سعید کشن‌فلاح متولد 1335 در کرمانشاه است. او دانش‌آموخته دکترای پژوهش هنر بود و در دوره‌های مختلف ریاست دانشکد‌ه‌های مختلف هنری را برعهده داشته است.

این هنرمند مقالات متعددی در بررسی قصه‌های سور کاروانی در گیلان با تاکید بر عروس گولی و پیربوبا، فصلنامه تئاتر، شماره 51، زمستان 1391، بررسی اقتباس از متون ادبی در تصویر متحرک و نشریه‌نامه هنرهای نمایشی و موسیقی داشت.

مرحوم کشن‌فلاح عصر امروز به دلیل ایست قلبی در سن 60 سالگی درگذشت.

کد خبر : ۴۱۹۳۶۳