خبرگزاری کار ایران

زنان؛ بیشترین شرکت‌کنندگان دهمین دوسالانه نگارگری

۹۵۸ اثر از ۴۵۸ هنرمند به دبیرخانه دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران رسید.

به گزارش ایلنا، با پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران، انتخاب اولیه آثار رسیده به دبیرخانه توسط هیات انتخاب انجام می‌شود.

در رشته نقاشی ایرانی ۳۵۹ اثر، در رشته تذهیب ۲۰۴ اثر، در رشته تشعیر ۶۸ اثر، در رشته گل و مرغ ۲۳۰ اثر، در رشته طراحی سیاه قلم ۶۲ اثر و پرتره سازی به شیوه نگارگری ۳۵ اثر به دبیرخانه دوسالانه رسیده است و هیات انتخاب متشکل از محمدباقر آقامیری، اردشیر مجرد تاکستانی، مجید مهرگان، مهرداد خطایی، امیر طهماسبی، حسینعلی ماچیانی، محمدرضا هنرور و عبدالله محرمی، آثار نهایی را برای نمایشگاه دوسالانه انتخاب می کنند.

بیشتر شرکت کنندگان دهمین دوسالانه نگارگری با حضور ۸۰ درصدی را  زنان تشکیل می دهند و از بین ۴۵۸ شرکت کننده در دوسالانه، ۳۶۲نفر، زن هستند و ۹۶ نفر مرد هستند. همچنین شرکت کنندگان شهرستانی با ۲۴۱ نفر، بیشتر از شرکت کنندگان تهرانی با تعداد ۲۱۷ نفر به این دوسالانه اثر ارسال کردند.

دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران در بخش مسابقه، همایش علمی و تجلیل از پیشکسوتان نگارگری ایران اواخر آذر و اوایل دی ماه امسال برگزار می شود که بخش مسابقه در گرایش های نگارگری، گل و مرغ، تذهیب، تشعیر، طراحی سیاه قلم و پرتره سازی به شیوه نگارگری و پرداز با موضوع آزاد است و همایش علمی دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران در دو بخش مقالات علمی با محوریت تاثیر مدارس صنایع قدیمه و موزه هنرهای ملی در نگارگری معاصر و نشست های تخصصی و سخنرانی استادان و متخصصان با موضوع نگارگری ایران برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۴۲۰۳۱۸