خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله مکارم شیرازی:

فضای مجازی نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد/ لب‌تاپ برای مطالعه خسته کننده است

یکی از مراجع تقلید گفت:‌ برخی گمان می‌کنند که موبایل و فضای مجازی می‌توانند جای کتاب را بگیرند، ولی در حقیقت هیچ چیزی نمی‌تواند در آینده هم جای کتاب را بگیرد.

به گزارش ایلنا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با رئیس دفتر تبلیغات اسلامی که در مدرسه امام سجاد (ع) برگزار شد گفتند: این مطلب ثابت شده که آرایش کتاب ۵۰ درصد تاثیر یک کتاب را به خود تشکیل می‌دهد؛ عرضه خوب در این عصر بسیار مهم و چشمگیر است؛ در وسایل مصرفی برای خرید و جذب مشتری، همیشه سعی می‌شود که بهترین بسته بندی هاانجام شود. 

این مرجع تقلید بیان کردند: محتوای خوب، یک نکته است؛ ولی عرضه خوب بسیار مهم است؛ قرآن دارای محتوای خوبی است و به همین میزان به خوبی عرضه شده است و طلاب و متدینین باید از آن الگو بگیرند. 

وی گفت: در این زمینه نباید زیاده روی کرد؛ به عنوان مثال؛ کتاب یا مقالاتی وجود دارد که مطالب نصف صفحه است و بقیه فضا با نقاشی‌ها یا مسایل دیگر پر شده؛ این کار باعث می‌شود که توجه به متن کمتر شود. 

آیت الله مکارم شیرازی یادآورشدند: عرضه و آموزش‌های این عرصه باید کلاسیک شود؛ یعنی باید کاری انجام شود که طرح و محتوای کتاب کاملا هماهنگ باشد. 

وی افزود: در انتشار یک کتاب باید در تیتر بندی، عنوان بندی، سطر بندی و حروف چینی توجه کاملی انجام شود تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. 

این مرجع تقلید بیان کرد: برخی گمان می‌کنند که موبایل و فضای مجازی می‌توانند جای کتاب را بگیرند، ولی در حقیقت هیچ چیزی نمی‌تواند در آینده هم جای کتاب را بگیرد. 

وی گفت: اگر انسان بخواهد یک مطالعه عمیق داشته باشد باید با کتاب کار خود را دنبال کند؛ زیرا مطالعه با ابزار دیگر مثل لب تاپ خسته کننده است. 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: در جشنواره‌هایی مثل تبلیغ و دین، باید به جزییات توجه کرد و توجه داشت که به چه شکلی می‌توانیم جاذبه فرهنگی در کتاب ایجاد کنیم. 

وی افزود: در منبر نیز همین گونه است؛ زیرا منبر نیمی سخن و نیمی هنر است؛ هنرنمایی مرحوم کافی در کنار محتوای زیبای ایشان باعث می‌شد که این همه جاذبه داشته باشند و مردم نیز به سخنرانی‌های ایشان توجه داشتند.

کد خبر : ۴۲۱۵۲۷