خبرگزاری کار ایران

علی مرادخانی در دیدار با مدیران تئا‌تر سوریه و لبنان:

نشست تئا‌تر در این برهه بسیار مطلوب و تاثیرگذار است

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته با زهیر رمضان سیاستمدار و هنرمند تئا‌تر و سینمای سوریه و علی فرحات مدیر کل هنرهای نمایشی لبنان، مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی و پیمان شریعتی مدیر مجموعه تئا‌تر شهر دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار صمیمی ضمن خیر مقدم به مدیران تئا‌تر سوریه و لبنان تاکید کرد: برپایی این نشست در منطقه ما بسیار اهمیت دارد. این نشست در این برهه زمانی قطعا بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: بعد از یک انجماد تاریخی و گذشته از جنگ‌ها و درگیری‌هایی که در این منطقه وجود دارند به این تئوری دست پیدا کرده‌ایم که باید در حوزه فرهنگ و هنر در منطقه چه بکنیم. این نظریه که هرچه روشنگری کنیم جریان‌های تکفیری کمتر و ضعیف ترمی شوند.

مرادخانی تئا‌تر، شعر و موسیقی را بخشی از این جریان روشنگرانه دانسته و با تاکید بر تاثیرگذاری بیشتر تئا‌تر بر اجتماع ابراز امیدواری کرد که در چند روز آینده به جمع بندی کامل نظرات نمایندگان تئا‌تر کشور‌ها برسند و تعاملات بی‌واسطه تری با دوستان داشته باشیم.

وی با ابراز خوشحالی از اینکه در جریان نظرات مدیران تئا‌تر سوریه و لبنان قرار گرفته است گفت: فرهنگ، هنر و تاریخ کشور‌ها در گذر زمان به هم پیوستگی یافته‌اند و جریان فرهنگی همواره در کشورهای این منطقه ادامه داشته است.

در ادامه این دیدار پیوند‌های فرهنگی سه کشور و زمینه‌های همکاری در حوزه‌های مختلف هنری در فضایی صمیمانه مطرح شد. در پایان این روز مهمانان نشست از موزه موسیقی نیز بازدید کردند.

کد خبر : ۴۲۳۹۹۰