خبرگزاری کار ایران

برپایی جشنواره ملی تئا‌تر بهرام بیضایی

جشنواره تئا‌تر دانشجویی بهرام بیضایی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، برای نخستین بار جشنواره تئا‌تر بهرام بیضایی، پژوهشگر، نمایشنامه نویس، فیلمنامه نویس، کارگردان تئا‌تر و سینما با دبیری مهبود مهرنوش و توسط مرکز فرهنگ و هنر علمی کاربردی واحد ۴۶، در سه بخش دانشجویی، آزاد و حرفه‌ای در قالب نمایشنامه خوانی آثار، معرفی بر‌ترین نمایشنامه‌های اقتباسی، معرفی پژوهش‌ها و مقالات بر‌تر درباره آثار و اندیشه‌های بیضایی برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این جشنواره، یادمانی از استاد بهرام بیضایی به پاس ۶ دهه فعالیت مستمر و درخشان در عرصه هنرهای نمایشی با شناسایی و معرفی ظرفیت درام در آثار وی به نسل امروز دانشگاهی و شناسایی استعداد‌ها و تشویق هنرمندان جوان برای شکوفایی هر چه بیشتر آنان است.

از آنجا که برگزاری جشنواره همزمان با سالروز تولد استاد بهرام بیضایی، ‌۵ دی ماه است، ‌ همه هنرمندانی که مایل هستند در هر یک از بخش‌های گوناگون جشنواره شرکت کنند می‌توانند آثار مورد نظر خود را در سه نسخه به نشانی: خیابان انقلاب، ابتدای جمالزاده شمالی، کوچه بزمه، پلاک ۲، مرکز فرهنگ و هنر علمی کاربردی واحد ۴۶، دبیرخانه امور فرهنگی و هنری ارسال کنند.

مهلت ارسال متون نمایشی حداکثر تا پایان ۱۰ مهر ماه ۹۵، نمایشنامه‌های اقتباسی حداکثر تا ۳۰ آبان ماه ۹۵ و مقالات علمی و پژوهشی حداکثر تا پایان آبان ماه ۹۵ خواهد بود.

دبیر علمی این جشنواره را مهبود مهرنوش و دبیر اجرایی آن را دکتر سوسن تقی‌پور به عهده دارند.

فراخوان این جشنواره به زودی منتشر خواهد شد. افتتاحیه جشنواره ملی تئا‌تر بهرام بیضایی ۳۰ دی ماه ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۴۲۴۱۲۸