خبرگزاری کار ایران

در دیدار مسئولان تئاتری دو کشور بررسی شد؛

چگونگی استحکام روابط مستمر تئاتر ایران و اسپانیا

مسئولان تئاتر کشورهای ایران و اسپانیا در گفتگوهای اولیه، نحوه شکل دادن ارتباط دوجانبه تئاتر و هنرمندان دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایلنا، مهدی شفیعی (مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و مهرداد رایانی مخصوص (مدیر امور بین‌الملل اداره‌کل هنرهای نمایشی به دعوت "ایودا اوتی گویا" دبیر کل یونیمای جهان و نیز مدیر مرکزبین المللی "تاپیک" با حضور در کشور اسپانیا، مجموعه‌ای از دیدارهای فرهنگی و تئاتری را برای ارتقای سطح روابط به مدت 3 روز انجام دادند.

در این دیدارها که با همراهی علیرضا اسماعیلی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا انجام گرفت، مباحث گوناگونی همچون تبادل آثار نمایشی، برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی و نیز هفته‌های تئاتر «ایران در اسپانیا» و «اسپانیا در ایران» مورد بررسی قرار گرفت.

دیدار با استاندار ایالت باسک و شمال اسپانیا، معاون فرهنگی ایالت باسک و شهردار شهر فرهنگی هنری تولوسا از جمله دیدارهای فرهنگی و کلان این سفر بود. همچنین گفت و گو با مدیر مرکز ملی تئاتر اسپانیا ، مدیر مرکز فرهنگی دونوستی در شهر سن سباستین ، مدیر تئاتر شهر سن سباستین ، مدیران مدرسه تئاتر و حرکات نمایشی استان باسک، چند کارگردان معاصر تئاتر اسپانیا، مدیران چند کمپانی تئاتر و ... از دیگر دیدارهای این سفر به شمار می‌آید.

در کنار این نشست‌ها و مباحث انجام گرفته، نمایشگاه عروسک‌های نمایشی زهرا صبری در شهر تولوسا و مرکز بین‌المللی نمایش عروسکی تاپیک که برای مدت 6 ماه به نمایش گذاشته شده با حضور مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی افتتاح شد.

بازدید از تالارهای نمایشی شهرهای سن سباستین و تولوسا، موزه نمایش عروسکی مرکز بین المللی تاپیک، موزه هنرهای معاصر شهر تولوسا، موزه سن گل مو در شهر سن سباستین، مرکز فرهنگی دونوستی و ... از دیگر رویدادهای رخ داده در این سفر بود.

کد خبر : ۴۲۶۶۶۸