خبرگزاری کار ایران

علی جنتی:

مشکلات مالی دولت اجازه نداد آنطور که می‌خواستیم برای تئاتر عمل کنیم

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر از نمایش‌های روی صحنه در این مجموعه بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، علی جنتی با حضور در پشت صحنه این اثر نمایشی در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته و سال کنونی را به نام تئاتر نام گذاری کردم تا شاهد اتفاقات خوب در تئاتر باشیم ولی گذشته از اقدامات بسیاری که انجام شد، تنگناها و مشکلات مالی که دولت داشت، اجازه نداد تا آن طور که می‌خواستیم عمل کنیم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تئاتر ظرفیت بسیار بالایی در کشور دارد و نیروهای جوان و با تجربه‌ای در اقصا نقاط کشور در این حوزه فعال هستند. از این ظرفیت باید استفاده کرد. افزایش فضا و حمایت از فعالیت‌های نمایشی جزو دغدغه های من بود که متاسفانه آن طور که می خواستیم تحقق نیافت.

وی تصریح کرد: به هر حال از اینکه فرصت پیدا کردم تئاتر ببینم بسیار خوشحالم و تمام تلاش خود را انجام می‌دهم تا ارتباطم را با مجموعه هنر حفظ کنم. من واقعا دوست دارم که از این فرصت‌ها استفاده کرده و از این پس حضور بیشتری در فعالیت های هنری داشته باشم.

وی درباره نمایش سردار نیز گفت: شاهد اجرای تئاتر زیبا و ارزشی بودم که واقعا معناهای زیادی را در درون خود داشت.  این نمایش با استفاده از بازیگران با سابقه و توانایی که داشت اثر هوشمندانه ای بود که می تواند نمونه ای برای اجراهایی با این موضوع باشد .

نادربرهانی مرند بعد از پایان اجرای این اثر نمایشی ضمن تقدیر از حضور جنتی و مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی توضیح داد: امشب مهمانان ارجمندی داریم که که بنده و گروه وظیفه خود می دانیم از این مهمانان عزیز قدردانی کنیم. من در اینجا به جرات می گویم ما با حمایت وهدایت مهدی شفیعی و نه فرد دیگر روی صحنه هستیم و امروز بسیار خوشحالم یک روز بعد از برگزاری مراسم تودیع جناب جنتی در سمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانیم کار را راحت به ایشان تقدیم کنیم.

جنتی در این روز از دو نمایش « سردار» در سالن اصلی و نمایش « توهم» به کارگردانی مشترک خسرو بامداد و فریبا شاهسون  در پلاتو اجرا تئاتر شهر دیدن کرد.

کد خبر : ۴۲۷۴۹۹