خبرگزاری کار ایران

حسین انتظامی در اختتامیه نمایشگاه مطبوعات:

مشکلات رسانه‌ای در هیئت دولت بررسی می‌شود

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از بررسی و تصمیم گیری مشکلات رسانه‌ها در هئیت دولت؛ به گفته رییس جمهور خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین انتظامی در آئین اختتامیه نمایشگاه در حضور وزیر ارشاد و مسئولان فرهنگی و مدیران رسانه‌ها اظهار کرد: نمایشگاه بیست و دوم در سطح و اندازه رسانه ها برگزار شد و این تأیید رویکرد دولت است که هر میزان انجام امور توسط اصناف صورت گیرد پر شور تر خواهد بود.

وی افزود: ان شاء الله در سال آینده تمام امور برگزاری نمایشگاه به صنوف برگزار می شود و امسال هم 80 درصد برنامه ریزی ها را صنوف برگزار کردند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد یادآور شد: در نمایشگاه امسال 900 رسانه در قالب 630 غرفه فعالیت شبانه روزی داشتند و پی از اتمام حضورشان در نمایشگاه در رسانه های خود حضور می یافتند.

انتظامی همچنین عنوان کرد: رویکرد عمومی دولت از جمله سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و بسیاری از سیاست ها با تدبیر رییس جمهور اتخاذ شد و در سه سال گذشته هیچ مجوز رسانه برای بخش های دولتی صادر نشد تا امکان حضور بخش خصوصی فراهم شود.

وی به قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اشاره کرد و ادامه داد: تمام فعالیت ها بر اساس شفافیت صورت گرفت و این امر موجب مبارزه مبنایی با فساد است.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در مورد یارانه مطبوعات به دستور رفع مشکلات مبنایی رسانه ها اشاره کرد و افزود: مقرر شده این مشکلات لیست شود و در جلسه هیئت دولت بررسی شود.

انتظامی در مورد رسانه های دارای رتبه های بالا بیان کرد: خوشبختانه توجه از رسانه ها مشهود است و البته اصلاح قانون به کار گیری استفاده از الفاظ بیگانه نیز یکی از اقدام های مناسب در حوزه زبان و ادبیات فارسی بوده است که در رسانه ها وضعیت مشخصی پیدا کرد.

کد خبر : ۴۲۷۸۰۸